3 Ocak 2009 Cumartesi

Valinin “çorap örün” tavsiyesine Doğan’dan tepki:
Örelim de, kime satalım bu çorapları?

Yozgat gazetesi yazarı Kadim Doğan, kendisinden yardım isteyen vatandaşlara “Yokluğu bahane etmeyin, evinizde çorap örseniz aile bütçesine katkıda bulursunuz” diyen Yozgat Valisini eleştirdi. Doğan, vatandaşlar adına Vali Çiçek’e “Örelim de, kime satalım bu çorapları?” diye sordu.

Yozgat Valisi Amir Çiçek, her ayın son Perşembe günü düzenlenen “Halk Günü” toplantılarının sonuncusunda (25 Aralık 2008), kendisinden yardım isteyen vatandaşlara “evde oturan ve sadece laf üreten insan olmayın” tavsiyesinde bulunmuştu.

Yozgat gazetesi yazarlarından Kadim Doğan, “Ne de olsa kışın sonu bahardır” başlıklı yazısında, Yozgat Valisi Amir Çiçek’in yardım talep eden yoksul vatandaşlara yaklaşım tarzını eleştirdi. Doğan, bu konuda özetle şunları yazdı:

İş yok, akıl verelim...

“Yokluğu bahane etmeyin” demiş Sayın Valim, halk gününe katılan kadınlara. Geçim sıkıntısı çeken insanlar neyi bahane edecekler ki?

Yozgatta sanatsal etkinliklerin az olduğunu mu, kültürel yaşamın çok sönük geçtiğini mi, devlet tiyatrolarının Yozgat’a gelmediğini mi, sinema salonlarının yetersiz olduğunu mu, sabah sporlarını rahat yapamadıklarını mı, aerobik hocalarının yetersizliğini mi? Neyi bahane etmeleri gerekiyor, merak ediyorum.

“Evinizde çorap örseniz aile bütçesine katkıda bulursunuz” demiş Sayın Valim. “İyi, örelim de, kime satalım bu çorapları?“ diyen olmamış üzmemek için Sayın Valimi. Hiç örülmüş çorap giyen gördünüz mü siz? Çorabın çifti 50 kuruş. Örme çorabı kim neylesin? Giyen de yok; nostaljik olarak alıp saklayan da.

Yoksula akıl vermek kolay, yardım etmek de kolay; bir ton kömür, biraz yiyecek vermekle yoksulun sorunları çözülmüyor. Mesele o insanları üretime katmak, düzenli gelir sahibi yapmaktan geçiyor. Yani balık vermek değil balık tutmasını öğretmek gerekiyor. Tabii bunları yapmak zor. O zaman akıl verelim bari.”

Hiç yorum yok: