13 Ağustos 2013 Salı

Kurtulmuş: Ben böyle bir anket yaptırmadım

Kurtulmuş, Baransu'nun iddiasını yalanladı
Taraf gazetesi yazarı Mehmet Baransu, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un, “cemaat”in oy oranını tespit etmek için bir firmaya anket yaptırdığını iddia etti.

Numan Kurtulmuş ise, “Tarafımdan yaptırılmış ne böyle bir anket, ne de böyle bir konuşma söz konusu değildir. Bu tür iddia, dedikodu ve iftiraların benim tarz-ı siyasetim ve kişiliğimle uyuşmadığı da kamuoyunun malûmudur. AK Parti seçmenini ve milletimizi rencide edecek ve ülkemizin geleceğini riske atacak beyanlar ve dedikodulardan kaçınılması herkesin selâmetinedir” dedi.

Taraf gazetesi yazarı Mehmet Baransu, “Gezi’nin arkasında cemaat var” başlıklı yazısının “Cemaatin oyu yüzde üç” ara başlığı altında, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un, “cemaat”in oy oranını tespit etmek için bir firmaya anket yaptırdığını iddia etti. Baransu, şunları yazdı:

“Gelelim görüşmemizdeki en can alıcı bölümlerden biri olan AK Parti-cemaat gerilimine. AK Parti, cemaatin oy oranıyla ilgili bazı anketler yaptırmış. Anket sonuçları hakkında ser verip sır verilmese de Numan Kurtulmuş’un bir anket firmasıyla yaptığı görüşmeden bazı ayrıntılar öğrendim. Kurtulmuş, partiye anket yapan bir isimle görüşüp, cemaatin oylarının ne kadar olduğunu öğrenmek istemiş. Muhatabına parti olarak cemaatin oy oranının yüzde üç civarında olduğu bilgisini de aktarmış.

Anket firması yetkilisi Kurtulmuş’un öngörüsüne karşı çıkıp, cemaatin oy oranının yüzde sekize, çarpanlarıyla birlikte yüzde 16’ya varabileceğini iddia etmiş. Çarpandan kasıt, cemaatin etki gücünün sonuçlara yansıması.
Kurtulmuş kendisiyle aynı görüşte olmadığını yineleyerek, partinin yüzde üç civarında oy tahmini yaptığı görüşünü aktarmış. Başka bir muhatabım da Kurtulmuş’la ilgili benzer bilgiler verip, yapılan başka bir ankette cemaatin oyunun yüzde üç ila dört civarında olduğu bilgisini aktardı. AK Parti’nin cemaati gözden çıkarmasının nedenlerinden birinin de bu oy oranı olduğu iddiasını Ankara’da sık sık duydum. Ankara değerlendirmelerine yarın da devam edeceğim.”

Kurtulmuş: Dedikodu, iftira!

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Baransu’nun iddiasına twitter sayfasında cevap verdi. Kurtulmuş, şu açıklamada bulundu:

“Bugün Taraf gazetesinde Mehmet Baransu imzasıyla yayınlanan köşe yazısında tarafıma ilişkin asılsız iddialara yer verilmiştir. Yazıda ifade edildiği gibi, tarafımdan yaptırılmış ne böyle bir anket, ne de böyle bir konuşma söz konusu değildir. Bu durum Sayın Baransu’ya iletilmiştir. Ümit ediyorum ki kendisi de bu asılsız dedikoduyu düzeltecektir. Bu tür iddia, dedikodu ve iftiraların benim tarz-ı siyasetim ve kişiliğimle uyuşmadığı da kamuoyunun malumudur. İçinde bulunduğumuz süreçte, AK Parti seçmenini ve milletimizi rencide edecek ve ülkemizin geleceğini riske atacak beyanlar ve dedikodulardan kaçınılması herkesin selametinedir.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: