20 Ağustos 2013 Salı

Saldırı CHP ile irtibatlı ve planlı

İpuçlarını sıraladı
Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Nevşehir’in Hacıbektaş İlçesi’nde düzenlenen Hacıbektaş Veli’yi anma törenlerinde kendisine düzenlenen saldırının, CHP ile irtibatlı bir şekilde önceden planlanmış organize bir saldırı olduğunu ima ederek, buna dair işaretleri kamuoyunun dikkatine sundu.

Bozdağ, CHP Kahramanmaraş Milletvekili Durdu Özpolat’ın, saldırgana ismiyle hitap ettiğine dikkat çekti.

475 yataklı Yozgat Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin temel atma töreni için TBMM Başkanı Cemil Çiçek ve Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile birlikte memleketi Yozgat’a gelen Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, AK Parti Yozgat İl Başkanlığı’nı ziyaretinden sonra da muhabirlerin soruları üzerine kendisine yönelik yumruklu saldırıyı değerlendirdi.

Kendisine düzenlenen saldırının örgüt bağlantısı olup olmadığının araştırılması gerektiğini belirten Bozdağ, saldırgan Hüseyin Satı’nın tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılması üzerine yargıya yönelik eleştirilerine açıklık getirdi.

Durdu Özpolat, şahsa ismiyle hitap ediyordu

“Benim dün yaptığım eleştiri, bu ceza kanununu, bu suça tayin edilen cezayı bilmediğimden falan değil. Bu ceza kanununu yazanların biri de benim. Onu gayet iyi biliyorum. Oradaki usulü de iyi biliyorum. Adlî kontrolün ne olduğunu da iyi biliyorum” diyen Bozdağ, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ama adlî kontrolün içerisinde yer alan hükümlerden başkaları da bu işe ilâve uygulanabilirdi. Bir adlî kontrolü düzenleyen fıkranın (c) bendi de uygulanabilirdi. Tabi burada örgüt boyutu araştırılabilirdi. Kısa sürede ben bu konuda sağlıklı bir araştırma yapılabildiğine ihtimal vermiyorum. CHP’li milletvekillerinin orada polise karşı giriştiği mukavemeti üzerinde, verilen sahte rapor üzerinde ve bu kişi ile milletvekilleri arasındaki irtibat üzerinde de durulması lâzım. Çünkü Durdu Özpolat, bizzat şahsa ismiyle hitap ediyor ve orada söyledikleri laflara, orada bulunan herkes tanık. Bana saldırının gerçekleştiği yere görevliden başka kimsenin girmesi mümkün değil. Oraya Maraş’ın Pazarcık ilçesinden gelen bir insanın, basınla alâkası olmadığı da daha sonra çıkıyor ortaya, oraya basın görevlisiymiş gibi sokulmasını birilerinin izah etmesi lâzım. Kim bu kartı verdi? O kartı verene birileri talimat verdi, nasıl oluyor? Bir böylesi organizasyonda o ilçeyle irtibatı olmayan belediye görevlileri nasıl oluyor? Bunun üzerinde mutlaka durulması lâzım. Hiç darp fiili yememiş birine ‘hayatî tehlike vardır’ raporunu hangi hekim verebiliyor? Bunun mutlaka soruşturulması lâzım.’’

Bu olayın detaylı bir biçimde soruşturulmadan, o tahkikatlar sağlıklı bir zemine oturtulmadan hemen serbest yargılama kararının verilmiş olmasının yanlışlığına dikkat çektiğini belirten Bozdağ, “Bunun örgüt boyutlarının araştırıldığında belki orada bir şey çıkabilirdi. Çünkü tweet ve face hesaplarına baktığınızda, bununla ilgili Durdu Özpolat’ın çevresinde olan kişilerin attıkları mesajlara baktığınızda, ortaya çıkan fotoğraflara baktığınızda, bunun tek başına bir eylem olmadığı çok ama çok açık gözüküyor. Bu konu değerlendirildi mi, bilmiyorum. Benim dosyadan elime geçen belgeler üzerinde baktığımda bu konuda deliller boyutuyla yeteri kadar değerlendirilmediği çok açık. Biz onu söylüyoruz.”

O tehdidin hesabını yargıda soracağım

Bozdağ, CHP Milletvekili Hüseyin Aygün’ün twitter sayfasında yayınladığı “Dikkat et sonun hiç iyi görünmüyor” şeklindeki mesajı da değerlendirdi. Bozdağ, şunları söyledi:

“Bizim sonumuzun ne olacağını Sayın Hüseyin Aygün’ün açıklaması lâzım. Acaba Hüseyin Aygün, bana nasıl bir son biçmiş veya onun sevdiği arkadaşları nasıl bir son biçmiş? Bunu Türkiye kamuoyuna açıklaması lâzım. Ben de merakla bekliyorum. Nasıl bir son bizim için planlamış? O planını açıklarsa çok memnun oluruz. Bir milletvekili, parlamentoda olan arkadaşını, hükümette olan bir bakanı, bırakın bunları, herhangi bir insanı tehdit edebilir mi? Ama CHP’nin milletvekilleri açık, alenî hesaplar üzerinden bakanları tehdit ediyorlar. Onun için milletimize bu zihniyeti, bu hastalıklı anlayışı çok iyi takip etmelerini, çok iyi değerlendirmelerini özellikle istiyorum ve bunları milletimize havale ediyorum. Tabi bu tehditlerin, bu küfürlerin, yargıda da hesabını soracağımı buradan bir kez daha ilân etmek istiyorum.”

Hiç yorum yok: