3 Mayıs 2013 Cuma

Bakan Yılmaz: Siz yeter ki iyi bir proje üretin
gerçekleştirmek için mutlaka kaynak bulunur

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz
“Yozgat 2023 Kalkınma Çalıştayı’nda konuşan Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, ‘Benim iyi bir projem var, ben çok uğraştım gerçekten iyi bir proje fikri geliştirdim fakat bir türlü para ve kaynak bulamıyorum’ cümlesinin artık bir geçerliliği kalmadığını belirterek, “Projeniz iyi bir projeyse mutlaka bir kaynak bulma imkânınız var. Yeter ki iyi bir proje geliştirin” dedi.

Proje için fikir üretmekle o fikri proje hâline getirmenin birbirinden farklı şeyler olduğunun altını çizen Bakan Yılmaz, hazırlanacak projelerin teknik bakımdan usulüne uygun bir şekilde takdim edilmesi gerektiğini söyledi.

Yozgat’tan yatırım ortağı çıkmıyor, ben ne yapayım?

Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ ise, Millî Savunma Bakanlığı’nın yatırım yapmak için kredi de vermek suretiyle ortak aradığını ancak Yozgat’ta ortaklık yapacak birinin çıkmadığını ifade ederek “Ben ne yapacağım o zaman?” dedi.

Yozgat 2023 Kalkınma Çalıştayı

Kısa adı ORAN olan Orta Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından organize edilen ve Grand Ser Hotel’de 2 Mayıs’ta başlayan Yozgat 2023 Kalkınma Çalıştayı’nın bu günkü kapanış oturumuna Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ ile Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz da katıldı.

Bakan Yılmaz, çalıştayda yaptığı konuşmada, kalkınmayı Türkiye’nin her bölgesine ve toplumun her kesimine yaymak istediklerini ifade etti. Yılmaz, “Sadece Ankara’da oturarak, Ankara’da düşünerek kalkınmayı sağlayamazsınız. Yozgatlılar da kalkınma sürecine girecekler, Yozgatlılar da sorunlar üzerinde kafa yoracaklar, projeler geliştirecekler, katkılarda bulunacaklar ve bütün bunların bileşkesi olarak biz kalkınacağız” diye konuştu.

‘Benim iyi bir projem var, ben çok uğraştım gerçekten iyi bir proje fikri geliştirdim fakat bir türlü para ve kaynak bulamıyorum’ cümlesinin artık bir geçerliliği kalmadığını belirten Yılmaz, şunları söyledi:

Asıl problem para değil proje

“Böyle bir bahane yok artık. Projeniz iyi bir projeyse mutlaka bir kaynak bulma imkânınız var. Yeter ki iyi bir proje geliştirin, yeter ki bunları iyi bir şekilde takdim edin; formatına, şekline, usulüne uygun bir şekilde sunun. Para problemi asıl problem değil; asıl problem, iyi proje geliştirmek. Biz bazen projeyle, proje fikrini karıştırıyoruz. Bir masaya oturduğumuzda on tane proje fikri sayabiliriz. Proje fikri ayrı bir şeydir, bunu çalışarak, geliştirerek, bunu projeye dönüştürmek ayrı bir şeydir.”

Yozgat’tan yatırım ortağı çıkmıyor, ben ne yapayım?

Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ ise, savunma sanayisi alanında Yozgat’a yatırım yapılması konusunda Millî Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Sivas Milletvekilleriyle geçtiğimiz günlerde Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nda bir araya geldiklerini söyledi. Bozdağ, “Yozgat’ta bu yatırımları yapacak bir kişi varsa kredisini de vermeye hazırız. Kredi verme imkânımız da var, ortaklıklar kurmak istiyoruz’ diyorlar; ama Yozgat’tan ortak bulamıyorlar. Ben ne yapacağım o zaman? Adam, Yozgat’ta savunma sanayiine yatırım yapacak ortak arıyor ama ortak yok” dedi.

Yozgatlılara kente yatırım yapmaları çağrısında bulunan Bozdağ, yatırım yapacak kişileri başının üstünde taşıyacağını, 11 yıldır bu uğurda mücadele verdiğini ileri sürdü.

Siyasi görüşü ne olursa olsun her yatırımcıya destek sağladıklarını vurgulayan Bozdağ, “Bugünün Türkiye’sinde bir projeye para bulamama diye bir sıkıntı yok. Pek çok kaynak ve imkân var ama bu kaynakları ve imkânları birilerinin gelip bizim kafamıza sokmasını beklersek, o zaman da hata ederiz. Kendimiz gayret edeceğiz” diye konuştu.

Hiç yorum yok: