20 Ocak 2012 Cuma

Ahmet Hakan: Ben de Ermeni’yim

Yozgatlı gazeteci Ahmet Hakan Coşkun, Agos gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni Hrant Dink’in öldürülüşüne tepki olarak dile getirilen “Hepimiz Hrantız, Hepimiz Ermeniyiz” sloganına destek verdi.

Twitter’da “Ben de Ermeniyim” diye yazmasına tepki gösteren takipçilerinin “Bunu televizyonda canlı yayında söyleyemezsin” iddiasına karşı Coşkun, CNN Türk’te yayınlanan ve sunuculuğunu yaptığı “Tarafsız Bölge” programında “İşte söylüyorum, ben de Ermeniyim” dedi. Ahmet Hakan Coşkun, şunları söyledi:

“Bu gün twitter’da ben şey yazdım, dedim ki, bu akşam işte biz Hrant Dink davası, Avukat Fethiye Çetin gelecek, bütün aşamalarını anlatacak falan diye yazdım. Bir tepkiyle karşılaştım, inanılmaz bir tepki, twitter’da. İnsanlar bana “Nedir ya bu? Hrant Dink de kim oluyor? Sadece onu mu konuşacağız? Yeter artık! İnsanlar işte ceza aldı, müebbet verildi çocuğa daha ne istiyorsunuz?” gibi tepkilerle karşılaştım. Sonra ben, ‘Hepimiz Ermeniyiz’ diye bir şey yazdım. Bunun üzerine aldığım tepki çok daha büyük oldu. Bir böyle sel oldu taştı. ‘Hepimiz Ermeniyiz’ cümlesine müthiş bir alerji var. Ben şunu fark ettim ki bu twitter’daki yazışmalardan, Ermeni demek, birine Ermeni demek, karşı taraf tarafından hakaret kabul ediliyor. Gerçekten ediliyor ve bu gün yani twitter’a girmiş, okuması yazması olan, belli bir eğitim düzeyi olan insanlar, Ermeni dendiğinde bunun bir hakaret olabileceğini düşünüyorlar. Ermeni, bir küfür olmuş. Yani (Ermeni konuklarına dönerek) sizin taşıdığınız etnik kimlik, bizim için bir küfür olmuş.

Ben dedim ki bunun üzerine, ‘Bunu ben hakaret olarak algılamıyorum’ dedim, ‘Ermeniyim’ dedim, ‘Zorunuza mı gitti?’ dedim, daha büyük tepki. ‘Sen’ dediler, ‘bunu televizyonda söyleyemezsin canlı yayında’. İşte söylüyorum: Ben Ermeniyim. Eğer hani siz Hrant’ı Ermeni olduğu için, o kimliği için öldürdüyseniz, eğer böyle, insanları ‘Ermeni’ diye aşağıladığınızı düşünüyorsanız, ben Ermeniyim. Ermeniyim arkadaş, beni de aşağılayın o zaman. Bana diyorlar ki, “Sen Erivan’da ‘Ben Türküm’ diye bağırabilir misin?”. Bağıramazsam, o Erivan’ın suçu olsun, ayıbı olsun. Ben İstanbul’da (Ben Ermeniyim diye) bağırabiliyorsam, bu da İstanbul’un şerefi olsun, değil mi?”

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Asala tarafından 70'i aşkın Türk elçilik personeli katledilirken hiçbir ermeni "Hepimiz Türküz!" diye bağırmamıştı... Yazıklar olsun bu sağırlaşmış güruha... Yaşasın bu milletin değerlerini yaşatan aziz gerçek Türklere....
Keser döner sap döner...

Adsız dedi ki...

Ana Muhalefet Partisi lideri Silivri önünde "Burası toplama kampına döndü" dediğinde, yürüyen bir davayı etkilemiş olmak gerekçesiyle hakkında fezleke düzenlenmişti.

Hırant Dink davasında hem davanın bitmediğini söyleyip hem da dava sonucunu alabildiğine eleştirenlere ne demeli acaba...

Vicdan ve tarafsızlık çok özel bir meziyet galiba. Bu meziyet gazetecilerde de kalmamışsa oturup bir daha düşünmek gerekiyor.