17 Temmuz 2013 Çarşamba

Egemen Bağış, İBB Başkanlığına aday olacak mı?

Egemen Bağış
Bir süreden beri kulislerde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday olacağı ileri sürülen AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, bir soru üzerine, “Bizim partimizin kültüründe makamlar önemli değil. Makam için yarışmak da yoktur. Herkesin katıldığı istişare mekanizmalarından çıkan karar neyse onun gereği yapılır” dedi.

Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, dün akşam Mahmutpaşa Esnaf ve İşadamları Derneği tarafından düzenlenen sokak iftarına katıldı.

Bağış, iftar programında muhabirlerin gelecek yerel seçimlerde İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı’na aday olup olmayacağına dair sorularını cevapladı.

Herhangi bir göreve adaylığının söz konusu olmadığını belirten Egemen Bağış, “Ama partim bugüne kadar bana hangi görevi verdiyse en iyi şekilde yapmaya çalıştım. Bizim için görevin iyisi, kötüsü, yeri, doğusu, batısı, kuzeyi olmaz. Nasıl bu iftar soframızda esnafımızla olanı paylaşıyorsak, görevde de bize verilen görevi en iyi şekilde yapmaya çalışmamız gerekir. Bize verilen görevi en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Biz genel başkanımızdan, başbakanımızdan bunu öğrendik. Kendisi milletvekili seçildiği gün zamanın Başbakan’ı ona görevi nasıl verdi onu da gördük. Demek ki bizim partimizin kültüründe makamlar önemli değil. Makam için yarışmak da yoktur. Herkesin katıldığı istişare mekanizmalarından çıkan karar neyse onun gereği yapılır” diye konuştu.

İBB Başkanı Kadir Topbaş’ı başarılı bulduğunu belirten Bağış, “Şu an İstanbul’da çok başarılı bir belediye başkanı var. Ben Sayın Kadir Topbaş’ı çok başarılı buluyorum. Onu desteklemekten de onur duyuyorum. Kendisinin vereceği karar, partimizin vereceği karar ne olursa onun arkasında duracağımı da herkesin bilmesini istiyorum. 12 yıldır İstanbul milletvekiliyim. Onun için İstanbul’un sorunlarıyla ilgilenmem benim görevimdir” şeklinde konuştu.


Bakanlar Kurulu’nda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan dışında tek İstanbul milletvekili olduğunu belirten Bağış, “Onun için İstanbul’un sorunlarıyla ilgilenmem benim görevimdir. İstanbul’un farklı ilçelerine gidip bu tür iftar sofralarında olmam benim görevimdir. Bu tür şeylerden kimse farklı farklı anlamlar çıkarmasın. Ben, partim hangi görevi verdiyse onu yaptım, bundan sonra da verilen görevi yapmaya çalışacağım” dedi.

Hiç yorum yok: