17 Ağustos 2012 Cuma

Londra Olimpiyatları’nda bronz madalya alan Kayaalp, Yozgat’ta davul zurna ile karşılandı

Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Londra Olimpiyatları’nda grekoromen güreş 120 kiloda bronz madalya kazanan milli güreşçi Rıza Kayaalp’e “Beşibiryerde” altın hediye etti.

Başer, “Yozgat, Hasbeklerin, Nasuh Akarların Celal Atiklerin memleketi. Bugün de Rıza Kayaalplerin memleketi. Rızamızın ismini güzel bir caddeye vermiştik. Şimdi de bir spor salonuna ismini vereceğiz” dedi.

Davul zurna ile karşılandı

Londra Olimpiyatları’nda grekoromen güreş 120 kiloda bronz madalya kazanan milli güreşçi Rıza Kayaalp, memleketi Yozgat’ta davul zurnayla karşılandı.

Yozgat Belediyesi tarafından belediye önünde “Cihan pehlivanı, memlekete hoş geldin” yazılı pankartlarla karşılanan Kayaalp’e Belediye Başkanı Yusuf Başer, çiçek takdim etti.

Rıza Kayaalp’ın babası Kelami Kayaalp de, oğlunun boynuna sarılarak tebrik etti.

Karşılamadan dolayı Yozgatlılara ve Yusuf Başer’e teşekkür eden Rıza Kayaalp, Türkiye’de şampiyon sporcuların çok az yetiştiğini söyledi.

Kayaalp, “Olimpiyatlarda aldığımız madalya sadece 5 tane. Bunun biri de Yozgat’ta yetişen bir sporcudan. Yozgat’ta daha nice şampiyonlar yetişeceğinden eminim. Çünkü bunu yapabilecek çok güçlü insanlarımız var. İnşallah bizim gibi sporcular da yetişmeye devam eder” dedi.

“Hedefim olimpiyat şampiyonluğuydu” diyen Kayaalp, şöyle konuştu:

“Son Avrupa, dünya Şampiyonu olarak olimpiyatlara gittim. Yarı finalde yaptığım bir kaç hata beni finalden etti. Buna şükür. Ülkeme ve Yozgatımıza bronz madalya kazandırdım. Türk kafilesinde de ilk madalyayı ben aldım. Devamında da iki altın iki gümüş geldi.”

Hedefinde her zaman en iyisini yapabilmek olduğunu anlatan Kayaalp, şunları söyledi:

“Olimpiyat şampiyonluğu her zaman benim ilk hedefim olarak kalacak. Ona ulaşabilmek için de Avrupa ve dünya şampiyonluklarını kazanmaya devam edeceğim. Bunun için çalışmalarımı son hızla devam ettirip ülkeme hizmet etmeye devam edeceğim. Buruk bir sevinç yaşıyorum. Şampiyon olmak için gitmiştim. Bu saatten sonra başka madalya beni kesmiyor. Boş dönmek de vardı, buna şükür diyorum.”

Beşibiryerde takıldı

Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Kayaalp’e Yozgat’ta gelinlik kızlara takılan ve “beşibiryerde” diye tabir edilen altın hediye etti.

Başer, “Gururumuz, yavrumuz Rıza Kayaalp, memleketi Yozgat’a geldi. Yozgat Belediyesi olarak kendisini kutluyoruz. ‘Türk gibi güçlü, Türk’ün sırtı yere gelmez’ ifadesini bir kez daha göstermiştir. Olimpiyat şampiyonluğu bekliyorduk. Kısmet… Yaşı çok genç” dedi.

Yozgat’ın sporcu yatağı olduğunu ifade eden Başer, şunları söyledi:

“Yozgat, Hasbeklerin, Nasuh Akarların Celal Atiklerin memleketi. Bugün de Rıza Kayaalplerin memleketi. Rızamızın ismini güzel bir caddeye vermiştik. Şimdi de bir spor salonuna ismini vereceğiz. Rızamızdan çok güzel başarılar bekliyoruz. Zaten kendisi dünya şampiyonu. Yozgatlı olması ve şanlı bayrağımızı göndere çekmesi bizi ayrıca gururlandırdı. İnşallah Yozgat Belediyesi olarak kurduğumuz güreş spor kulübümüzde Rıza gibi Türkiye ve dünya şampiyonlarını yetiştirmeye devam edeceğiz.”

Rıza Kayaalp’in Yozgat Güreş Eğitim Merkezi’ndeki antrenörü Mustafa Başer, öğrencisi Kayaalp’in başarılarının kendilerini gururlandırdığını kaydetti.

Hiç yorum yok: