8 Ocak 2010 Cuma

Türkiye’nin ilk meyve suyu markası olan Meysu’nun
günlük süt ihtiyacının 4’te birini Yozgat karşılıyor

Yönetim Kurulu Başkanlığını Yozgat Valisi Amir Çiçek’in yaptığı Başak Yem Sanayi A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteren Devecipınar Damızlık Hayvan Üretim Çiftliği’nde günde 11 ton süt üretiliyor. Türkiye’nin ilk meyve suyu markası olan Meysu, günlük süt ihtiyacının 4’te birini bu çiftlikten karşılıyor.

Çiftlikte belli bir ağırlığa ulaşana kadar beslendikten sonra satılan büyükbaş hayvanların müşterileri arasında Şahin ve İmamoğlu sucukları gibi büyük markalar da bulunuyor.

Yozgat Muhabir’in sorularını cevaplayan Devecipınar Damızlık Hayvan Üretim Çiftliği Müdürü Emin Sevimli, 2012 yılının ortalarında, çiftlikteki sağmal hayvan sayısını 1000’e çıkarmayı planladıklarını belirterek, “İnanıyorum ki, Başak Yem A.Ş., 2012’den itibaren Yozgat’ın adını bütün Türkiye’ye duyuracak çapta büyük bir işletme hâline gelecektir” dedi.

Yozgat’ın krize rağmen büyüyen markası: Başak Yem

Kayseri’de bulunan ve Türkiye’nin önemli sanayi kuruluşlarından olan Gülsan Gıda A.Ş., Türkiye’nin ilk meyve suyu markası olan Meysu’yu satın aldıktan sonra, süt üretimine de başladı.

Meysu, günlük 40 ton süt ihtiyacının 4’te birini, Yozgat’ın Boğazlıyan ilçesinde bulunan ve günde 11 ton süt üreten Devecipınar Damızlık Hayvan Üretim Çiftliği’nden karşılıyor.

Devecipınar Damızlık Hayvan Üretim Çiftliği Müdürü Emin Sevimli, işletme hakkında Yozgat Muhabir’in sorularını cevapladı.

Çiftlikteki hayvan sayısının 1250’ye ulaştığını, bu hayvanlardan 970’inin dişi olduğunu belirten Sevimli, üretim çiftliklerinde özellikle dişi hayvan sayısının önem taşıdığına işaret etti.

Çiftlikte hâlen 550 sağmal hayvan bulunduğunu belirten Sevimli, günde 11 ton süt üreterek, Meysu’nun günlük 40 ton olan süt ihtiyacının 4’te birini karşıladıklarını söyledi.

Yozgat çiftliği, Kayseri’yi geçti

Sevimli, 2005 yılında kurulan çiftliğin, 1992 yılında kurulan ve İç Anadolu’nun en büyük üretim çiftliği olarak kabul edilen Kayseri Develi’deki Saray Çiftliği’nden bile daha yüksek bir verimliliğe ulaştığını kaydetti.

Sevimli, çiftlikte belli bir ağırlığa ulaşana kadar besledikten sonra sattıklarını ifade ettiği büyükbaş hayvanların müşterileri arasında Şahin ve İmamoğlu sucukları gibi büyük markalar olduğunu belirtti. Sevimli, 2012 yılının ortalarında, çiftlikteki sağmal hayvan sayısını 1000’e çıkarmayı planladıklarını belirterek, “İnanıyorum ki, Başak Yem A.Ş., 2012’den itibaren Yozgat’ın adını bütün Türkiye’ye duyuracak çapta büyük bir işletme hâline gelecektir” dedi.

Kriz döneminde Türkiye’deki hayvan çiftliklerinin kapasitelerinin düştüğüne işaret eden Sevimli, Yozgat’taki işletmenin ise kapasitesini 2 katına çıkardığına dikkat çekti.

Damızlık Gebe Düve Üretim Çiftliği, 2005 yılında Tarım Kredi Kooperatifleri, Yozgat İl Özel İdare Müdürlüğü ve Başak Yem ortaklığıyla kurulmuş ve geçen yıl 300 düve ile hizmete açılmıştı.

(Yozgat Muhabir)