29 Ocak 2010 Cuma

Sorgunlu mucitten pedallı masaj yatağı

Almanya’nın Hamburg şehrinde yaşayan Yozgat-Sorgun doğumlu inşaat mühendisi Yusuf Sağlam, kronik sırt ağrıları için mekanik pedal sistemiyle çalışan masaj yatağı tasarladı. Sağlam, elektriğe gerek duyulmadan kullanılabilen masaj yatağının dünya patentini almak için Münih’teki patent dairesine başvurdu.

Avusturya vatandaşı olan Sorgunlu Yusuf Sağlam, şimdiye kadar tasarlanan masaj yataklarının hepsinin elektrikle çalıştığını ve enerji tüketiminin yanı sıra sırt ağrılarında istenilen ölçüde verimli olmadıklarını belirterek, şu açıklamada bulundu:

“Benim tasarladığım masaj yatağı hem sağlıklı insanların, hem de rahatsızlıkları bulunanlar için uygun. Bisiklet misali çevirmeli pedal sistemiyle çalışıyor. Yatağın masaj uygulayan bölümünde 60 kadar sert plastikten üretilmiş sırtın her noktasına ulaşan küçük toplar var. Hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, spor salonları ve evde kullanmak için uygun.”

Masaj yatağının dünya patentini almak için bir patent avukatı vasıtasıyla Münih’teki patent dairesine başvurduğunu söyleyen Yusuf Sağlam, “Tasarımı çeşitli şirketlere anlattım. Seri üretim için tekliflerde aldım. Bunlar üzerine çalışıyorum” dedi.