3 Ocak 2010 Pazar

Halk Eğitim Merkezi’nin okuma yazma kursları sayesinde Yozgat 47. sıradan 11. sıraya yükseldi

Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdürü Burçin Ergen, Yozgat Merkez ilçe ve köylerinde okuma yazma bilmeyen 5 bin 556 kişiden 2 bin 563’üne okuma yazma öğretilerek sertifika verildiğini bildirdi. Ergen, okuma yazma bilenlerin oranı bakımından geçen yaz döneminde Türkiye genelinde 47. sırada bulunan Yozgat’ın, açılan kurslar sonucunda 11. sıraya yükseldiğini kaydetti. Ergen, “Hedefimiz ilk 3 il arasına girmektir” dedi.

Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdürü Burçin Ergen, açtıkları okuma yazma kurslarına halkın büyük oranda ilgi gösterdiğini söyledi.

Açılan birinci kademe kurslarda kursiyerlere 120, ikinci kademe kurslarda ise 200 saat eğitim verildiğini belirten Ergen, bu konuda çarpıcı rakamlar açıkladı.

Ergen: Hedefimiz, Türkiye sıralamasında ilk 3’e girmek

Yozgat Merkez ilçe ve köylerinde okuma yazma bilmeyen 5 bin 556 kişiden 2 bin 563’üne okuma yazma öğretilerek sertifika verildiğini bildirdi. Ergen, okuma yazma bilenlerin oranı bakımından geçen yaz döneminde Türkiye genelinde 47. sırada bulunan Yozgat’ın, açılan kurslar sonucunda 11. sıraya yükseldiğini kaydetti. Ergen, “Hedefimiz ilk 3 il arasına girmektir” dedi.

Üniversite mezunu 150 genç, okuma yazma öğretiyor

Köylerde isteyen herkese okuma yazma öğrettiklerini belirten Ergen, “Bunun için 150 üniversite mezunu gencimizi Millî Eğitim müfettişlerinin verdiği kursa tâbi tuttuk. Sertifika verildikten sonra, bu gençlerimiz köylerde okuma yazma kursu vermeye başladı ve büyük başarı elde ettik” diye konuştu.

65 yaşında okuma yazma öğreniyor

Okuma yazma kursuna katılan 65 yaşındaki Şemsi Şentürk, okuma ve yazmanın çok önemli olduğunu belirterek, “Okuma yazma bilmediğimiz için, gittiğimiz yerlerde ne yazdığını bilmiyoruz. Özellikle hastanelerde bu çok önemli. Telefon ederken numaraları çeviremiyoruz. Çocuklarımıza telefon açacağız, numaraları okuyamadığımız için telefon edemiyoruz. Bunun için okuma yazma kursuna katıldım. Okumaya ve yazmaya başladım, çok mutluyum” dedi.

60 yaşındaki Kılıç: Bilmeyen herkese tavsiye ediyorum

60 Yaşındaki Elif Kılıç da, eve gelen bir yazıyı, bir faturayı dahi okuyamadıklarını belirterek, “Okuma yazma her yerde önemli, otobüse binerken, otobüsün nereye gittiğini bilemiyoruz, mecburen şoförlere soruyoruz. Hastanede işimizi kendimiz yapamıyoruz. Okuma yazma öğrendikten sonra bunların hepsini kendimiz yapacağız. Okuma yazma bilmeyen herkese bu kurslara katılmalarını tavsiye ediyorum. Mutlaka katılsınlar” diye konuştu.

(Kaynak: yurthaber.com)