6 Ocak 2010 Çarşamba

Başbakan Erdoğan: Yozgat’ta üniversite, şehrin umudu ve vizyonu hâline geldi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kırşehir’de, Batman’da, Yozgat’ta, Kırklareli’de, Mardin’de, Şırnak’ta, Hakkâri’deki üniversitelerin, bu şehirlerin umudu, vizyonu hâline geldiğini söyledi. Erdoğan, şöyle konuştu:

“Bu üniversitelerimizde inanıyorum ki oralarda barışın tohumları atılıyor, inanıyorum ki ekonomik hareketlenmenin tohumları atılıyor. Belki bugün değil ama en geç yarın bunlar gerçekleşecek” dedi.

Üniversitesi olmayan il kalmadı

Başbakan Erdoğan, Millî Eğitim Bakanlığı’nın “Beş Yılda Beş Bin Öğrenci Projesi” kapsamında lisansüstü eğitim için yurt dışına gönderilecek öğrenciler bilgilendirme toplantısına katıldı.

Erdoğan, burada yaptığı konuşmada, 41 öğrencinin daha dünyanın en iyi üniversitelerine uğurladıklarını belirterek, Türkiye’de 94’ü devlet, 45’i vakıf olmak üzere toplam 139 üniversite bulunduğunu söyledi. Erdoğan, bunların 63’ünün kendi dönemlerinde açıldığını hatırlatarak, artık üniversitesi olmayan il kalmadığını ifade etti.

Bu sayede göçü de büyük ölçüde önlediklerini ileri süren Erdoğan, şunları söyledi:

Üniversitelerimiz, dünya üniversitelerinin önüne geçecek

“Yani eğitim sebebiyle yüksek öğrenim için değişik illere göç eden insanımıza, gencimize kendi ilindeki üniversiteleri seçme imkânını getirmiş oluyoruz. Türkiye’nin 81 vilayetini ziyaret eden bir Başbakan olarak konuşuyorum; en az gittiğim ile 3 kez gittim, sorunları yerinde inceleme fırsatını yakaladım. Anadolu’daki, Trakya’daki bu yeni üniversitelerimiz çok hızlı bir şekilde gelişiyor, ilerliyor, modern eğitim imkânlarına kavuşuyor.

Kırşehir’de, Batman’da, Yozgat’ta, Kırklareli’de, Mardin’de, Şırnak’ta Hakkâri’de üniversitelerimiz bu şehirlerimizin umudu, vizyonu hâline geldi. Bu üniversitelerimizde, inanıyorum ki, oralarda barışın tohumları atılıyor; inanıyorum ki, ekonomik hareketlenmenin tohumları atılıyor. Belki bugün değil ama en geç yarın bunlar gerçekleşecek. Bu noktada umutlarım kesinlikle sonsuzdur. Bizim şu anda zaten dünya ile rekabet edebilecek üniversitelerimiz var. Ben inanıyorum ki, yakın bir zamanda Türkiye’nin üniversiteleri dünya ile rekabet etmekle kalmayacak, bu rekabette adım adım öne geçecektir. Çünkü sizler varsınız. Çünkü sizler gibi nice öğrencilerimiz var. Çünkü bizim genç, dinamik, zeki bir genç neslimiz var. Bu üniversiteler bizim eğitim, bilim, kültür ve sanat hayatımızda sizlerin sayesinde daha ileri atılımlar atacaklar.”