26 Ağustos 2013 Pazartesi

Vali Yazıcı’nın gözyaşları

Yozgat Valiliği ve Yozgat Belediyesi’nin babasını kaybetmiş ‘Hamiyet çocukları’ için düzenlediği ‘İstanbul Gezisi’ kapsamında Vali Abdülkadir Yazıcı, 1984 yılında mezun olduğu İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi diplomasını fakülte sekreteri Ali Koca’nın elinden aldı. Duygulu anların yaşandığı fakültedeki diploma töreninde Vali Yazıcı, kendisinin de ilkokul 5. sınıfta babasını kaybettiğini ve zorluklarla okuduğunu anlatırken gözyaşlarını tutamadı.

Vali Yazıcı, “İnsan bir anda yalnız kalıyor ve sahipsiz kaldığını düşünüyor. ‘Ben nasıl okuyacağım?’ düşüncesi oluşuyor ama Mevlâ’nın takdiri bu. Kader hükmünü icra ediyor. Bazen bu dünyada zahmet görünen şey rahmettir. Hayırsız görünen şey, hayırlıdır. Aynı kaderi paylaştığım, ‘Hamiyet’ çocuklarımızı da Allah’ın izniyle güzel günler beklemektedir” diye konuştu. Hukuk Fakültesi’ni maddî sıkıntılar içerisinde bitirdiğini ifade eden Yazıcı, sözlerini şöyle sürdürdü:

Yoksul öğrencilik günlerini hatırlayınca duygulandı
“Erzurum Pasinler Lisesi’ni okurken Hukuk Fakültesi’ni kazandığımda, kendimi büyümüş hissettim. Üniversitenin giriş kapısına gelene kadar yanımda eniştem vardı. Tek başıma İstanbul’a gidemeyeceğimi düşünerek Erzurum’dan eniştemle beraber otobüsle gelmiştik. Gebze’den de amcamın oğlunu alarak 3 kişi ile üniversitenin kapısına geldik. Kapıdan içeri polisler sadece beni aldı. ‘Ben ne yapacağım?’ diye kendi kendime düşünürken 100 metrelik yol kilometreler almıştı. Kaydımı yaptırdıktan sonra kendime özgüven geldi.”

Üniversiteden aldığı mezuniyet belgesiyle sınavlara girdiğini kaydeden Yazıcı, “1985 yılında kaymakam adayı oldum. 2012 yılı itibariyle de Yozgat Valisi olarak görev yapıyorum. Hamiyet çocuklarımızla İstanbul gezimizde vali amcalarının okuduğu üniversiteyi gezmelerini istedim” dedi.

Günahsız tertemiz Hamiyet çocuklarıyla diplomasını almak istediğini ifade eden Yazıcı, Hamiyet çocuklarının fakülte sıralarını görmesinin önemli olduğunu, çocukların hayallerini buna göre kurmalarını istedi.

30 yıl önce diploma töreni için çektirdiği fotoğrafı çocuklara gösteren Yazıcı, diplomasını alıp mezuniyet cübbesini giyerek Hamiyet çocuklarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.

Hamiyet çocukları da duygulandı
Programda Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Vali Yardımcısı Can Aksoy, İl Emniyet Müdürü Hasan Yılmaz, Milli Eğitim Müdürü Saim Kuş ve İl Müftüsü Ahmet Poçanoğlu, diplomasını alan Vali Yazıcı’yı tebrik etti.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sayin valim size oncelikle hami-yet projenizden dolayi sonsuz sukranlarimi sunuyorum. Sizi tanimiyordum ama az once trt de Inci Ertugrul un programinda gordum ve konusmaniz projeniz beni cok etkiledi. Orada kurdugunuz cumleler o kadar anlamli ve o kadar genis mana yukluydu ki sizi hayranlikka ve can kulagiyla dinledim. Eger o program tekrar yayinlanmis olsa yeniden izler ve sozlerinizin aynisini hic bir harfine kelimesine dokunmadan sosyal medyada paylasir ve bu sozlerin insanlarimiz icin bir yol haritasi olmasini cok isterdim ve ozellikle kendim icinde. Rabbim sizin gibi buyuk devlet buyuklerimizi basimizdan eksik etmesin. Mevla uzun omurler versin ve vatana daha cok guzel isler yapmayi nasip etsin. Allah'a emanet olun. Sonsuz selamlarimla. Mehmet Durgut/ Hollanda