22 Ağustos 2013 Perşembe

MHP’li Halaçoğlu’dan AK Parti’li Bozdağ’a:
O kadar güçlüyseniz İİT’yi siz toplayın da görelim

MHP Kayseri Milletvekili Yusuf Halaçoğlu
İİT tartışması büyüyor

Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Hüseyin Çelik ile Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç’ın, İslâm İşbirliği Teşkilatı (İİT) Genel Sekreteri Ekmeleddin İhsanoğlu’na yönelik eleştirilerinin ardından, MHP’den AK Parti’ye tepki geldi. Eski Türk Dil Kurumu Başkanı ve MHP Kayseri Milletvekili Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu, twitter sayfasında hükümete şu çağrıda bulundu:

“Sayın Ekmeleddin İhsanoğlu’nun istifasını isteyenler o kadar güçlüyseler, İslâm Birliği Teşkilatı’nı olağanüstü toplasınlar, orada konuşsunlar. Görelim.”

Kim ne demişti?

Bekir Bozdağ

Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, İİT Genel Sekreteri Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu’nu, Mısır’da yaşananlar karşısında yeterince tepki göstermemekle suçlamış ve özetle, ‘Ben olsam, hiçbir şey yapamıyorsam istifa ederdim’ diyerek, İhsanoğlu’nu istifaya davet etmişti. Bozdağ, 24 TV’de katıldığı canlı yayında şunları söylemişti:

“Şimdi İslâm İşbirliği Teşkilatı var. Genel Sekreteri de bir Türk. Bizim hemşehrimiz. Allah aşkına, İslâm İşbirliği Teşkilatı, adı üstünde; İslâm, İslâm… Kralların çıkarlarının teşkilatı değil, İslâm İşbirliği Teşkilatı. Yaptığı açıklamaya bakın… Bir açıklama yapıyor mu? Ben şahsen İslâm İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri olsam, çıkardım, dünyaya derdim ki, ‘Bu zulüm karşısında İslâm ülkelerini işbirliğine davet ediyorum.’ Medyanın huzurunda çıkardım. Eğer işbirliğine yanaşmıyorlarsa, ondan sonra çıkar derdim ki, ‘Ben, İslâm adına böylesi bir işbirliği teşkilatının, böylesi zulüm karşısında sessiz kalmasının onursuzluğunu taşıyamam’ der, istifamı basardım, oradan ayrılırdım. Böyle bir şey olabilir mi? İslâm İşbirliği Teşkilatı, zulüm yapılıyor, kan akıyor, masum insanlar öldürülüyor, kadınlar, çocuklar öldürülüyor ve adında ‘İslâm’ var ve oradan ‘tık’ yok. Yapılan açıklamaya baktığınız zaman, insan utanıyor. Böyle bir şey olabilir mi? Bütün dünya, bu olay karşısında tavır koymalı. Baktığınız zaman, İslâm İşbirliği Teşkilatı sınıfta kalmıştır.”

Hüseyin Çelik

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Hüseyin Çelik de, twitter sayfasında, şunları yazmıştı:
“İslâm İşbirliği Teşkilatı Genel Sekreteri Prof. Dr. Ekmelettin İhsanoğlu’nun ne iş yaptığını bilen var mı? Bu zat, darbeden sonra Mursi’yi suçlamıştı. Prof. Dr. Ekmelettin İhsanoğlu’nun İİT Genel Sekreter seçilmesi için Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Sayın Başbakanımızın büyük çabalarını hatırladıkça ‘yazık’ diyorum. İİT, böyle günlerde sesini yükseltmeyecek de ne zaman yükseltecek? Yoksa teşkilatta herkes parası kadar mı etkin? Yoksa General Sisi’ye giden paralarla İİT’nın suskunluk kaynağı aynı mı? Danimarka’nın, Hollanda’nın sesi İİT’den daha gür çıkıyorsa bu ne iştir?”

Bülent Arınç

Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç da, son Bakanlar Kurulu Toplantısı’nın ardından düzenlediği basın toplantısında, bir muhabirin sorusu üzerine, “Sayın Ekmeleddin İhsanoğlu’nun çok daha güçlü bir biçimde, çok daha güçlü bir sesle Mısır’da olan biteni bütün dünyaya duyurmasını beklerdik” demişti.

Halaçoğlu’dan hükümete çağrı

Eski Türk Dil Kurumu Başkanı ve MHP Kayseri Milletvekili Prof. Dr. Yusuf Halaçoğlu ise, twitter sayfasında, “Sayın Ekmeleddin İhsanoğlu’nun istifasını isteyenler o kadar güçlüyseler, İslâm Birliği Teşkilatı’nı olağanüstü toplasınlar, orada konuşsunlar. Görelim” diye yazdı.

Halaçoğlu'nun mesajı
(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: