26 Temmuz 2013 Cuma

Erdoğan, Babacan’ı aday gösterir mi?

Sürur Öztürk

Taraf gazetesinden Hüseyin Özay, AK Parti içerisinde Melih Gökçek’in tekrar Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı olmasını isteyen bir grubun, Gökçek’in en büyük rakibi Ali Babacan’ı İstanbul’a kaydırmak istediklerini yazıyor.

Özay, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın, parti yönetimine getirilmesi ve yerine de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın aday gösterilmesine dair kulislerin hâlen devam ettiğini de belirtiyor. Parti içinde İstanbul için en güçlü adayın, Kadir Topbaş ve Binali Yıldırım olarak gösterildiğini, AB Bakanı Egemen Bağış’ın ise, İstanbul Büyükşehir adaylığı için yürüttüğü çalışmalardan bir sonuç çıkmadığını, yeni dönemde Beyoğlu Belediyesi’nden aday gösterilmesine kesin gözüyle bakıldığını kaydediyor.

Türkiye’de Avrupa hayranlığına kaynaklık etmiş ve bugün de bir Türk semtinden çok Hristiyan bir Avrupa ülkesindeki semtlere benzeyen Beyoğlu’nun belediye başkanlığı için Avrupa’yı yakından tanıyan bir bakan olarak Egemen Bağış’ın aday gösterilmesi kendi içerisinde tutarlı olabilir. Ancak Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın İstanbul için aday gösterilmesi bana pek mümkün gözükmüyor doğrusu.

Daha önce bana “Ali Babacan’ın adı, Erdoğan sonrası dönemin Başbakanı olarak geçiyor” diyen arkadaşlara, ‘Bence onun adı, Başbakan olmasına asla müsaade edilmeyecekler listesinde geçiyordur’ diye karşılık veriyordum…

Zaten Babacan da, geçen yıl Aralık ayında Akşam gazetesinden Çiğdem Toker’e yaptığı açıklamada, siyaseti bırakacağını ve yeni dönemde AK Parti’de yer almayacağını söylemişti. Bu kararından vazgeçebilir mi? Elbette vazgeçebilir; ama ben, Başbakan Erdoğan’ın Ali Babacan’ı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olarak görmek isteyeceğini hiç zannetmiyorum. Çünkü Babacan’ın, Erdoğan’la aynı ittifak içerisinde yer almadığını düşünüyorum… Aday gösterilirse, bu benim için gerçekten sürpriz olur…

(sururozturk@gmail.com)

Hiç yorum yok: