22 Temmuz 2013 Pazartesi

Dumanlı’dan Baransu’ya uyarı: Üslûbuna dikkat et!
Baransu: İkide bir bana nizam vermeye kalkmayın!

Ekrem Dumanlı - Mehmet Baransu
Zaman gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı, “Gel de kaygılanma” başlıklı yazısının “Panorama” kısmında, Taraf gazetesi yazarı Mehmet Baransu’ya, ‘Seni camia ile bağlantılı zannedenler olduğu için, üslûbuna dikkat et’ uyarısında bulundu. Mehmet Baransu, Dumanlı’ya twitter’da cevap verdi. Baransu, “İkide bir birileri ve siz, köşenizden bana nizam vermeye kalkmayın. ‘Kupa Amerika’daki .... girsin’, diye twit atan bir adamla, beş gün sonra sarmaş dolaş olacak bünye ve genişlik bende yok” diye yazdı.

Ekrem Dumanlı ne yazdı?

Zaman gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı, yazısının ilgili bölümünde şunları kaydetti:
“Ergenekon ve Balyoz soruşturmalarında cesur haberleriyle dikkat çeken Mehmet Baransu, bir internet sitesine açıklamalarda bulunmuş. Hemen herkese bir şeyler söylemiş genç gazeteci. Söylerken ağır sayılabilecek ithamlarda bulunmuş. Söylediklerinin ne derece doğru olduğunu bilemiyorum; ama söyleme tarzı fevkalade rahatsız edici. Kendisi camia ile bağlantılı olmadığını defalarca söyledi ama yine de birileri farklı düşünüyor ve fitne kazanını kaynatıyor. Madem böyle bir zan var; üslubuna çok dikkat etmeli, çünkü o tür laflar sadece kendisine zarar vermiyor, böyle bir üslubu onaylamayan masum bir kitleye de dokunuyor.”

Baransu’nun cevabı

Mehmet Baransu ise, Dumanlı’ya twitter’dan cevap verdi. Baransu, şunları kaydetti:

“Güne geç de olsa başladık. Ekrem Dumanlı Beye yazdıklarıyla ilgili küçük birkaç hatırlatma yapayım. Bugüne kadar doğru bildiğim yolda tek başına yürüdüm. Doğru bildiklerimi kendi üslûbumca anlattım. Hiçbir hesap içinde olmadan yazdım. Bundan sonra da doğru bildiklerimi yazmaya devam edeceğim. Ben, bazıları gibi gazeteciliği bir hesap kitap meselesi olarak görmedim. Dolayısıyla bazılarının alıştığı ve kanıksadığı gibi kendi kendimi bile sansürlemem. Bildiklerimi söylememi ve yazmamı da kimse engelleyemez. Sizin camia, bazılarının cemaat dediği yapıyla ilgim-ilişkim olmadı. Her yazdığımın birileri tarafından cemaate mal edilmesinden de sıkıldım. Cemaatle ilişkim olmadığını söylemekten de yoruldum. Bundan sonra bu tür sorulara ve ithamlara cevap vermeyeceğim. Bazılarının cemaatle ilişkim olduğunu düşünmeleri de artık onların sorunu. İkide bir birileri ve siz, köşenizden bana nizam vermeye kalkmayın. Ne yaşadığımı, bana ne yaşatıldığını bilmeden kimse konuşmasın. Nizam vermeye kalkmasın. Kim olursa olsun veremeyeceğini şimdiden söyleyeyim. Bir kez daha söyleyeyim, yazdıklarım ve üslûbum beni bağlar. Ben, birileri gibi ya da sizin cemaatiniz gibi çok hoşgörülü değilim. ‘Kupa Amerika’daki .... girsin’, diye twit atan bir adamla, beş gün sonra sarmaş dolaş olacak bünye ve genişlik bende yok. Her gün sizlerin saygı duyduğu isimlere küfreden, saldıran insanlara gösterdiğiniz hoşgörü sınırım da yok. Sizinle benim aramdaki fark da bu.

Gelelim neden bu kadar olaylara tepki duyduğuma. Yani sizin deyiminizle üslûp meselesine. Camianıza iftiralar atan Star, Yenişafak, Sabah vb. gazeteler, hakkımda ‘CİA, Mossad elemanı’ diye iftiralar atarsa siz nasıl davranırdınız? Hakan Fidan, birinden emir alıp sizi takip ettirirse, siz de bu yasa dışı uygulamayı yakalatıp, kişileri adalete teslim ederseniz... Adalat de ‘Bu kişiler yasa dışı iş yaptılar, kanunsuz gazeteci dinleyip takip ettiler, yargılanmaları için Sayın Başbakan izin verin’ derse, Başbakan da ‘MİT istediğini yasadışı dinler, izler, yargılanmalarına izin vermem’ derse, komployu da biliyorsanız hangi üslûbu kullanırsınız? Uzatmaya gerek yok Sayın Ekrem Dumanlı. Bu ahlâksızlar sizin hoşgörünüzden anlamıyor. Onların anladığı dil bu. Birileri rahat rahat yazı yazarken, arabanın kontağı her çevrildiğinde can emanetinin alınacağını düşünmenin ne olduğunu siz bilemezsiniz. Detaya gerek yok Sayın Dumanlı. Beni anlamanızı beklemiyorum. Çünkü ne yaşadığımı, alnı secde görenlerin komplolarını ben de, Allah da biliyor. O yüzden yazdıklarım beni bağlar. Bu camia laflarından, iki de bir köşenizde bu konuyla ilgili açıklama yapmak zorunda kalmanızdan sıkıldım. Yine üslûp sorunu olacak ama hangi salak ne düşünürse düşünsün, umurumda değil.”

“Bu kupa Amerika’ya girsin”

Ergun Babahan
Gazeteci Ergun Babahan, Fenerbahçe-Galatasaray maçından sonra twitter’da yazdığı “Bu kupa Amerika’ya girsin” mesajı sebebiyle Todays Zaman ve Star gazetesindeki işlerine son verilmişti. Babahan, mesajında şunları kaydetmişti:

“Türkiye, gerçeği biliyor. Fener’e oynanan tezgâh bozulacaktır. Çünkü Türkiye’nin en büyük camiası Fenerbahçe’dir. Türkiye’ye demokrasiyi Fener taraftarı getirecek. Türkiye’nin Esad’larına teslim olmayacak. Olaysız maçı, polis çığırından çıkardı. Seyirci takımını alkışlıyordu, polis kale arkasına saldırdı. Fenerbahçe Stadı, artık Tahrir Meydanı’dır. Polis kendisini rezil etti. Bu kupa Amerika’ya girsin. Bu polis kimin polisi? Milletin polisi olduğu şüpheli.”

Hiç yorum yok: