5 Temmuz 2013 Cuma

Diyanet İşleri Başkanlığı, hayırsever işadamı Bilal Şahin’le birlikte Yozgat’a eğitim merkezi yapacak

Mehmet Görmez
Medeniyet inşa etmek için önce kalpleri imar etmeliyiz

Hayırsever işadamı Bilal Şahin tarafından yaptırılan külliyenin açılışına katılan Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, hayırsever işadamı Bilal Şahin’le birlikte bütün bölgeye hitab edebilecek büyüklükte bir eğitim merkezi kurmak istediklerini söyledi.

Hayırsever işadamı Bilal Şahin tarafından Yozgat’ta yaptırılan külliye, Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez ve Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın da katıldığı törenle hizmete açıldı.

Bilal Şahin’e ve Yozgat Belediyesi’ne teşekkür

Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, açılışta yaptığı konuşmada, “İnsanlara teşekkür edemeyen Allah’a da şükredemez” mealindeki Hadis-i Şerif’i hatırlattıktan sonra, külliyenin inşa edilmesine dair teşekkürünü şöyle dile getirdi:

“Ben bir cami ve Kur’ân kursu açılışına geldiğimi zannediyordum; ama maşallah bir şehir kurulmuş. Müftülük binasıyla, Kur’ân kursuyla, aşeviyle muhteşem bir külliyenin kuruluşuna şahit olmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum. Dolayısıyla bu eserleri bize kazandıran başta hayırseverimiz Bilal Şahin Beyefendi olmak üzere, Sayın Belediye Başkanımıza, emeği geçen herkese en kalbî şükranlarımı sunmayı, yerine getirilmesi gereken bir vazife addediyorum.”

Dünyanın dört bir tarafına hizmet götürüyoruz

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yurt dışında inşa ettiği mabedler hakkında bilgi veren Görmez, “Bütün bunlar, hayırsever milletimizin yardımlarıyla, himmetleriyle yapıldı. Diyanet İşleri Başkanlığımız da sadece aranızda aracılık yaptı. Bundan büyük bir gurur ve iftihar duyduğumu huzurunuzda ifade etmek istiyorum” dedi. Görmez, ayrıca dünyanın çeşitli ülkelerinde yapılan insanî yardımlardan örnekler vererek, bunun önemine işaret etti.

Medeniyet inşa etmek için önce kalpleri imar etmeliyiz

Görmez, şehirlerin ve medeniyetlerin sadece binalarla kurulamayacağını belirterek, kalbini imar edemeyen insanların şehir imar edemeyeceklerini söyledi. “Önce insanları imar etmeliyiz ki, insanlar da kâinatı imar edebilsin” diyen Görmez, Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın da himmetiyle, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Yozgat’ta bütün bölgeye hitab edecek çapta bir eğitim merkezini inşa etmek istediklerini açıkladı. Görmez, bu konuda şunları söyledi:

“Oradan müftülerimiz yetişsin, vaizlerimiz yetişsin, kıraat alimleri yetişsin istiyoruz. Şimdi zannediyorum alt yapısı oluştu, projesi oluştu, bu kadar güzel eserleri yapan Bilal Beye ben ‘el ihsanu bittamam’ ; yani ‘iyiliği tam yapmak lâzım’ der, ‘orayı da beraber yapalım’ dersem, beni hiç kıracağını zannetmiyorum. Hepinizden önce o alkışladı. Alkış burada ‘başüstüne’ demektir; ama şunu söyleyeyim: O başlarsa, ben de onu yalnız bırakmayacağım. Çünkü bütün bu çalışmalarda rehberlik yapan Başbakan Yardımcımız var. Bütün bu çalışmaları birleştirdiğimizde inşallah çok kısa bir süre içerisinde orayı da tamamlarız ve gelecek sene de inşallah onun açılışını birlikte yaparız.”

Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez, daha sonra bu yılki Ramazan ayı teması olan “Helâl kazanç, helâl lokma” hakkında bilgi verdi.

Yozgat’a gelen ilk Diyanet İşleri Başkanı

Başbakan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ da, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sadece Türkiye’de değil dünyanın dört bir tarafında delet ve millet adına hizmet verdiğine işaret ederek, bu hizmet kervanının başkanı Mehmet Görmez’in, Yozgat’a müstakil bir program çerçevesinde gelen ilk Diyanet İşleri Başkanı olduğunu vurguladı.

Bilal Şahin’e teşekkür

Bilal Şahin Külliyesi’nin, cami, Kur’ân Kursu, Müftülük Hizmet Binası, yatılı Kur’ân kursu, lojmanlar, aşevi ve kültür merkezinden oluştuğunu belirten Bozdağ, Bilal Şahin’e gönülden teşekkür ettiğini söyledi. Bozdağ, “Bizim teşekkürümüz belki kifayetsizdir ama onun esas ödülünü Cenab-ı Allah zaten verecektir. O, o eserleriyle beraber, kendinden sonra da hayırla yad edilenler arasına ismini yazdırmıştır. Allah razı olsun diyorum” dedi. Bozdağ, külliyenin inşasında emeği geçen herkese teşekkür etti.

Diyanet Eğitim Merkezi

Yozgat’a yapılması planlanan Diyanet Eğitim Merkezi’nin projesinin tamamlandığını belirten Bozdağ, “İnşallah önümüzdeki günlerde onun da inşaatı başlayacak ve süratli bir şekilde tamamlandıktan sonra Yozgat’ımıza ve bölgemize bir ilim, irfan yuvası olarak oradan da bir hizmet imkânı doğacaktır. Yozgat’ın ilim hayatına, kültür hayatına büyük katkılar sağlayacaktır. Ben o yüzden Diyanet İşleri Başkanımıza, bu projeyi hayata geçirme konusundaki desteklerinden, yardımlarından ve aldıkları karardan dolayı teşekkür ediyorum. Diyanet Eğitim Merkezi’nin şimdiden Yozgat’ımıza hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ediyorum” diye konuştu.

Bozdağ, eski müftülük binasının bulunduğu alanın da, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Yozgat Belediyesi tarafından, Diyanet Vakfı’nın mülkiyetinde çevre düzenlemesinin yapılarak güzel bir görünüme kavuşturulacağını bildirdi.

Daha sonra Bilal Şahin Külliyesi'nin açılışı gerçekleştirildi. Külliyedeki ilk cuma namazını da Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez kıldırdı.

(Yozgat Muhabir / yozgatgazetesi.com)

Hiç yorum yok: