14 Haziran 2013 Cuma

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na yeni model

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Rixos Otel'de düzenlenen Gediz Elektrik Dağıtım A.Ş. ve Gediz Elektrik Perakende Satış A.Ş. hisse satış sözleşmesi imza töreninde yaptığı konuşmada, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nı İdaresini kamu özel yatırımları çerçevesinde bir uzmanlık birimine dönüştürmek için çalıştıklarını açıkladı.

Şimşek, Gediz Elektrik’in devriyle elektrik dağıtım şebekelerinin aşağı yukarı yüzde 76’sının özel sektöre geçmiş olacağını belirterek, “Ben yüzde 100’ün tamamlanmasını dört gözle bekliyorum” dedi.

Özelleştirmede portföyün küçüldüğüne işaret eden Şimşek, şu açıklamada bulundu:

“Geçenlerde Kalkınma Bakanımızla da görüştüm, Özelleştirme İdaresini kamu özel yatırımları çerçevesinde bir uzmanlık birimine dönüştürelim. Yani PPP (kamu-özel sektör ortaklığı) dediğimiz süreçte esas o görevi görsün diye. Çünkü portföye bakıyorsunuz, şu anda üzerinde çalıştığımız şey Milli Piyango'dur, onu bu sene tamamlayacağız. Başka limanlar var, onları da tamamlayacağız. Başka elektrik üretiminden bahsediyoruz, o süreci de hızlandıracağız. Geriye bir tek bizim ikincil halka arz konusu gündemde olabilecek bir takım şirketler kalıyor. Yani portföy küçülüyor. Dolayısıyla ben inanıyorum ki önümüzdeki dönemde, bu süreci de hızlandırarak özelleştirmenin idaresinde bir yeniden yapılandırmaya ihtiyaç olacak.”

Hiç yorum yok: