3 Mayıs 2013 Cuma

Akil İnsanlar Heyeti’nin Yozgat toplantısından Taşgetiren’in hafızasında 3 ismin sözleri kalmış

Nezih bir toplantı yaptık, Yozgatlılara teşekkür ediyorum

Ahmet Taşgetiren
İç Anadolu Bölgesi Akil İnsanlar Heyeti’nin Başkanı Gazeteci Yazar Ahmet Taşgetiren, Yozgat’ta düzenledikleri toplantıyı Bugün gazetesindeki köşesinde değerlendirdi.

Taşgetiren, “Kırşehir-Yozgat hattı” başlıklı yazısında, “Çok nezih bir toplantı yaptık. Buradan Yozgat'a bütün kalbimle teşekkür ediyorum. MHP'nin eski yöneticilerinin de bulunduğu, konuştuğu bir toplantı idi bu. En net eleştiriler yöneltildi” diye yazdı. Taşgetiren, Yozgat Eğitimciler Derneği Başkanı Salih Dedeoğlu, İşadamı Satılmış Cengiz ve Avukat Celâl Kapusuzoğlu’nun toplantıda söyledikleri cümleleri nakletti. Taşgetiren, yazısının Yozgat’a dair bölümünde şunları kaydetti:

Kırşehir-Yozgat hattı

3 saatlik bir toplantıdan sonra Yozgat’a doğru yola çıkıyoruz. Yozgat’ta STK’larla yapacağımız toplantıya ancak yetişebiliyoruz. Toplandığımız otelin yakınlarında, protesto grupları var 100-150 kadar. Polis zincirini zorluyorlar. Yozgat’ta bunu bekliyoruz.

Burada isteğe bağlı olarak farklı bir deneme yapıyoruz. Yozgatlı hanımlar kendileriyle ayrı görüşülmesini istemişler. Biz de toplantılarda hanımların yeterince söz alamadıklarını görerek bu isteği olumlu karşıladık. Beril Dedeoğlu ile Hilal Kaplan hanımlarla biz, Erol Göka, Celalettin Can, Cemal Uşşak ve ben beylerle buluştuk.

Kaygılarını açıkça dile getirdiler

Hanımlar tarafındaki görüşmelerle ilgili izlenimi Beril Hanım nakletti: “Hanımların sürece yönelik hisleri öyle canlıydı ki, onlara, ‘bunları beylerinize de aktarın’ dedik.”
Hanımlar toplantılarını bizden önce bitirip, beylerin bulunduğu salona geldiler.

Biz ne yaptık?

Çok nezih bir toplantı yaptık. Buradan Yozgat’a bütün kalbimle teşekkür ediyorum.
MHP’nin eski yöneticilerinin de bulunduğu, konuştuğu bir toplantı idi bu. En net eleştiriler yöneltildi. Bazen, “Dışarıda protesto edenler neden alınmadı” sorusu yöneltildi. Ben, “Siz kefilseniz oradan davet edeceğimiz kişilerin bu salonun iletişim ortamını bozmayacaklarına, davet edelim” dedim. Baktım öyle bir kefalet çıkmadı ben de “Buradaki insanların konuşma özgürlüğünü ortadan kaldıracak şeyi bir özgürlük olarak kabul edemeyiz” dedim.

Kaygılar en açık şekliyle dile getirildi ama Türkiye’nin yaşadığı sancının boyutlarına ilişkin çok köklü tahliller de yapıldı.

Bir genç eğitimcinin (Salih Dedeoğlu) söyledikleri, hepimizi etkiledi. Şu söz ona ait: “Türkiye’de siyaset öğrenildi ama demokrasi öğrenilemedi.” Şu söz de onun: “Türkiye’nin dünyayı kurtarma misyonu olmalı.” Şu söz de onun: “Dünyayı çok parası olan Arap şeyhleri yönetmiyor, yetişmiş insanı olanlar yönetiyor.”

Ne denir?

Satılmış Cengiz’in değerlendirmeleri, Celal Kapusuzoğlu’nun değerlendirmeleri, çok çok kayda değerdi.

Yozgat’tan son bir cümle:

“Bu süreçte milletimize yenilmişlik duygusu yaşatılmasın.” (İmza: Celal Kapusuzoğlu)

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: