14 Şubat 2013 Perşembe

Belediye, tarihî binaların yok olmasından yakınan Taha Akyol’un baba evini restore ettirecek

26 Mart 2012
tarihli haberimiz
Geçen yıl Mart ayında Bozok Üniversitesi’nin daveti üzerine Yozgat’a gelen Yozgatlı Gazeteci - Yazar Taha Akyol, hem Rektör Tamer Uçar’ı makamında ziyaretinde hem de verdiği konferansta, “Yozgat’ın simgesi durumundaki tarihî binaların ya yıkılıp yerlerine çirkin ve kişiliksiz yapıların yapıldığını ya da bu güzelim eserlerin çevrelerinin yüksek yapılarla kapatılmış olduğunu gördüm” diyerek üzüntüsünü ve sitemini dile getirmişti.

Yozgat Belediyesi, Gazeteci Taha Akyol’un baba evini, restore ettirmek üzere ‘arsa takası’ yoluyla aldı. Belediye Başkanı Yusuf Başer, 13 Şubat’ta Kon TV’de canlı olarak yayınlanan “Ankara Konuşuyor” isimli programda, aldıkları evi restore ettireceklerini, restorasyon çalışmalarının yakında başlayacağını açıkladı.

Taha Akyol ne demişti?

Gazeteci Yazar Taha Akyol, Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Uçar’ı makamında ziyaretinde, şu değerlendirmede bulunmuştu:

“Memleketimde olduğum için elbette fevkalade duygulandım. Bir büyük sevincim, bir de büyük üzüntüm var. Sevincim, Bozok Üniversitesi’dir. Bozok Üniversitesi’nin başarısını, akademik başarısını, yayınlarını, buradaki bilim adamlarının başarılarını biliyorum. YÖK’te de çok takdir edildiğini biliyorum; bundan büyük sevinç duydum. Üzüldüğüm nokta ise, Yozgat’ta tarihî eser ne varsa ya yıkılmış veya etrafının dev beton yığınlarıyla kapatılmış olmasıdır.”

Üzüntü ve sitemini konferansta da dile getiren Akyol, şöyle konuşmuştu:

“Yozgat’ı ekonomisi ve sosyal hayatı daha gelişmiş bir şehir olarak buldum. Öte yandan Yozgat’ın simgesi durumundaki tarihî binaların ya yıkılıp yerlerine çirkin ve kişiliksiz yapıların yapıldığı ya da bu güzelim eserlerin çevrelerinin yüksek yapılarla kapatılmış olduğunu gördüm. Avrupa şehirleri, tarihî dokuları ile markalaşmıştır. Ben Belediye Başkanı olsam, eskiden Halkevi olarak kullanılan ve Selçuklu mimarî özelliği taşıyan bu tarihî binayı yıkıp yeniden orijinaline uygun bir şekilde inşa ettirirdim. Tarih bilgisi demek sadece kitaplardaki bilgileri okumak değil, tarihî değerleri günümüze ve geleceğe aktarabilmek ve derinlemesine bu konuları incelemektir.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: