16 Şubat 2012 Perşembe

Yozgat’ın 7 ilçesine yeni okullar yapılacak

Yozgat Valisi Necati Şentürk, Yozgat Merkez ilçenin yanı sıra, Kadışehri, Sorgun, Yerköy, Akdağmadeni, Şefaatli, ve Saraykent ilçelerine TOKİ tarafından yeni okullar yapılacağını bildirdi.

İlçe Kaymakamlarına ve İlçe Millî Eğitim Müdürlerine yeni yapılacak okulların teknik hazırlıklarını 15 Nisan’a kadar tamamlamaları için talimat veren Vali Şentürk, “Hangi ilçenin okulunun projesi ve yeri, dediğim tarihe kadar tamamlanmaz ise o ilçeden alıp başka bir ilçeye kaydırırım. Kimse kusura bakmasın, herkes işini zamanında yapacak” dedi.

Gündem Yozgat

Yozgat Valisi Necati Şentürk, Valilik Toplantı Salonu’nda ilin yöneticileri ile geniş kapsamlı bir toplantı yaparak durum değerlendirmesi yaptı.

Toplantıya, Vali Yardımcıları Kemal Şahin, Mehmet Soğukpınar ve Erdoğan Temizyürek, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Muammer Yanık, Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN) Genel Sekreteri Dr. H. Mustafa Palancıoğlu, ilçe kaymakamları, kurum müdürleri ve ilgili personel katıldı.

Toplantıda, Ankara’da yapılacak olan Yozgat Tanıtım Günlerinin hazırlıkları, Fakir-fukaraya yardım ve ziyaretler, Şehit ailelerine yapılan yardımlar, Milli Eğitim yatırımları, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı törenleri, 2010 yılında yapılan Yozgat Milli Eğitim Şurası değerlendirmeleri, Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan Okullar Hayat Olsun ve Fatih Projesi çalışmaları, okul ve öğrenci yurtları ziyaretleri, Avrupa Birliği Projeleri, Yeşil Kart ve nüfus kayıtları konuları görüşüldü.

Hangi ilçeye hangi okul yapılacak?

Vali Şentürk, kesinleşen Millî Eğitim yatırımları hakkında da bilgi verdi. Şentürk’ün verdiği bilgiye göre, Yozgat’ın yeni okul yapılacak olan ilçeleri ve okulları şöyle:

Merkez ilçe

24 derslikli Anadolu Lisesi
200 öğrencilik bir pansiyon
Şehitler Fen Lisesine çok amaçlı salon

Yerköy ilçesi

24 derslikli bir Anadolu Lisesi
16 derslikli bir Ticaret Meslek Lisesi

Şefaatli ilçesi

16 derslikli bir Anadolu Lisesi

Kadışehri ilçesi

24 derslikli bir Genel Lise

Sorgun ilçesi

200 öğrencilik bir ortaöğretim pansiyonu
200 öğrencilik bir İmam Hatip Lisesi Pansiyonu

Saraykent ilçesi

16 derslikli bir Anadolu İmam Hatip Lisesi
200 öğrencilik bir pansiyon,

Akdağmadeni ilçesi

24 derslikli bir Anadolu Lisesi

Vali Şentürk, bu yatırımlar gerçekleştiğinde Yozgat’ta ortaöğretim derslik sorununun büyük ölçüde çözüleceğini ve 2013 yılında da aynı miktarda okul yapılması hâlinde ortaöğretimde fiziki olarak ihtiyacın kalmayacağını söyledi.

15 Nisan’a kadar mühlet

Şentürk, okulların yapımı konusunda gereken teknik hazırlıkların yapılması için Kaymakam ve İlçe Milli Eğitim Müdürleri ile ilgili personele 15 Nisan’a kadar mühlet verdi. Şentürk, Yer tespiti, bu arsaların belediyedeki imar durumu, imar çapları, zemin etütleri, tip projelerinin belirlenmesi, yaklaşık maliyetlerinin tespiti gibi işlemlerin 15 Nisan’a kadar tamamlanarak ihale edilmeye hazır hâle getirilmesini istedi.

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: