14 Haziran 2011 Salı

Samanyolu Haber’in Yozgatlı spikeri Yıldırım, ‘bidonlu protesto’ sebebiyle görevden alındı

‘Samanyolu Haber’ televizyonunun Yozgatlı spikeri Asım Yıldırım, 12 Haziran seçiminde oy kullanırken sergilediği ‘bidonlu protesto’ sebebiyle görevden alındı.

Samanyolu Haber televizyonunda yayınlanan ‘Son Durum’ programının sunucusu Asım Yıldırım, 12 Haziran Pazar günü yapılan Milletvekili Genel Seçimi’nde oy kullanırken, bidonlu protesto gösterisinde bulundu.

Bazı gazetecilerin AK Parti’ye oy veren vatandaşlara yönelik olarak kullandıkları “bidon kafalılar”, “göbeğini kaşıyan adam” gibi ifadeleri protesto etmek isteyen Yıldırım, oy kullanmaya elinde bidon ve üzerinde atletle gitti. Bu şekilde oy kullanırken eşi tarafından çekilen fotoğrafı Twitter’da paylaşan Asım Yıldırım, televizyon yönetimi tarafından ‘Son Durum’ programının sunuculuğundan alındı.

Twitter’da, yaptığından pişman olmadığını belirten Asım Yıldırım, kişisel web sitesinde yayınladığı “Zaruri açıklama” başlıklı yazısında şunları kaydetti:

“Dedim ya...
Bazı eşikler atlanır hayatta.
Eşik önünüzdedir. Aşmanız da şarttır.
Geriye bakmazsınız.
Aşarsanız o eşiği, ki aşmak zorundasınızdır, bir daha hiç bir şeyin eskisi gibi olmayacağını da bilirsiniz.
Bile bile aşarsınız o eşiği...
Sonra birden bire değişir dünyanız.
Beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz...
*** ***
Pazar günü yapılan Genel Seçimlere,
yıllarca bu milletin para vererek aldığı gazetlerde köşe yazarlığı yapan bir kaç yazarın sarf ettiği;
"bidon kafalı", "çoban", "göbeğini kaşıyan adam", "ayı" vb hakaretleri düşünerek gittim.
Evden çıkarken eşimle konuşup elime, bidon niyetine bir su damacanası aldım.
Oyumu sandığa elimde bidonla, sırtımda askılı beyaz atletimle ve göbeğimi kaşıyarak atarken eşim de bu durumu fotografladı.
Protestoydu.
Mensubu olmaktan şeref duyduğum milletime edilen o hakaretler,
yıllardır içimde yara olmuştu.
Ve ben o şekilde çektirdiğim fotografla birlikte, onları protesto ettim.
Bu fotografı twitter'da paylaşınca olan oldu.
O gece seçim yayınına çıkacaktım. Öyle planlamıştık.
Ama yönetim o kareden hoşlanmadığını ve yayına çıkmamamı bildirdi.
Aynı durum ertesi gün yani Pazartesi için de geçerliydi.
Hafta başında akşam üzeri saatlerde de Son Durum'a bir süre çıkmayacağım bildirildi.
Gündüz mesaisine gelmemi isteyen yönetimin bu tasarrufuna saygı vardır.
Son Durum'u bana verirken sormadıkları gibi alırken de sormamak en doğal haklarıdır.
Şu an kurum bünyesinde çalışmam devam ediyor.
Yeni görevimin ne olacağı ise bir kaç gün içinde belli olacak diye düşünüyorum.
*** ***
Bu görev değişlikliğini herkesin saygıyla karşılamasını diliyorum.
Muhabbet ve dua ile..”

Ahmet Tezcan’ın tavsiyesi

Medyayı yakından takip eden gazeteci Ahmet Tezcan da, twitter sayfasında bu konu hakkında “Asım Yıldırım’a hemen Ertuğrul Özkök yahut Ahmet Hakan Coşkun ile yemek yiyerek fotoğrafını twitter’dan yayınlamasını tavsiye ederim” diye yazdı.

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: