2 Haziran 2011 Perşembe

Mümtazer Türköne ne demek istedi?

Zaman gazetesi yazarı Prof. Dr. Mümtazer Türköne, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin 6 Haziran’da Diyarbakır’da düzenleyeceği mitingde kanlı provokasyonlar tertiplemeye hazırlandıkları iddiası ile gözaltına alınan MHP’lilerden Yusuf Ziya Arpacık için “Çok yakından tanıyorum. Hani Yaşar Büyükanıt’ın dediği gibi ben de söyleyebilirim; iyi çocuktur” dedi.

Zaman gazetesi yazarı Prof. Dr. Mümtazer Türköne, dün Haber Türk televizyonunda canlı olarak yayınlanan “Yazılı Basın” programına konuk olarak katıldı.

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin 6 Haziran’da Diyarbakır’da düzenleyeceği mitingde kanlı provokasyonlar tertiplenmek istendiğine dair iddialar olduğunu belirten Türköne, “Gözaltına alınanlardan özellikle birini çok yakından tanıyorum: Yusuf Ziya Arpacık. Birçok kitabı vardır. Entelektüel. İyi bir kalemi vardır. Ayrıca boylu poslu, şöyle gösterişli bir adamdır. Teşkilatçı bir adamdır. Romantik bir milliyetçidir. Hani Yaşar Büyükanıt’ın dediği gibi ben de söyleyebilirim; iyi çocuktur” diye konuştu.

Bu iddianın, ciddi, çok önemli bir iddia olduğunu belirten Türköne, “Kasetlerle ilgili amaçlanan hedef ne ise, sanki bunun tamamlayıcı bir unsuru gibi görünüyor. Ben, ihtimal vermiyorum” dedi.

Türköne, MHP’de istifalara sebep olan görüntülerin yayınlanmasının amacını, “MHP’de kadro değişikliği yaratmak, MHP’yi sokağa itmek ve Türkiye’de özellikle seçim sonrasında yaygın bir Kürt-Türk çatışmasının zeminini oluşturmak” şeklinde analiz etti. Türköne, “Ben, dış kaynaklı, dış destekli bir Ergenekon opersyonu olduğunu düşünüyorum” dedi.

Türköne, Diyarbakır mitingine dair iddianın doğru olduğuna ihtimal vermediğini ancak doğruluğunun ispat edilmesi hâlinde, bunun kaset skandalından daha yıkıcı sonuçları olacağını söyledi.

Türköne, “İddialar doğruysa, bu iddialar da seçime kadar kanıtlanırsa, MHP perişan olur” dedi. Türköne, “Ben tekrarlıyorum; ihtimal vermiyorum. Bu kadar… Çünkü bu, Türkiye’de Kürt-Türk savaşını başlatmak ve ülkeyi bölmek demek” diye konuştu.

“Peki siz, böyle bir komplonun içinde Devlet Bahçeli’nin olacağına ihtimal veriyor musunuz?” sorusuna karşılık olarak da Türköne, ‘bu tür işlerde kesinlikle emir / talimat verenlerin yer almayacaklarını, organik bir bağ kurulamayacağını’ söyledi.

Gözaltına alınanlardan H.U. ve M.A. arasındaki telefon konuşmalarının teknik takibe takıldığının ve “Mitingde kan dökülürse barajı geçeriz / Genel Başkana sıksalar Türkiye karışır; 8 ölü falan… MHP yüzde 25’le gelir” şeklinde cümlelerin kullanıldığının hatırlatılması üzerine de Türköne şunları söyledi:

“Şimdi bu senaryoların yani ihtimallerin konuşulması, doğrudan doğruya planlanması anlamına gelmiyor bu konuşmalar. Ben şunu söylüyorum: Bu tutuklanan (gözaltına alınan) 17 kişinin içinde yer alan, benim bildiklerim, bunlar hakikaten MHP camiasında çok saygıdeğer, itibarlı isimler. Ben bir tanesini örnek verdim, Yusuf Ziya Arpacık’ı. Hakikaten iyi çocuktur; yani ben, Yusuf Ziya Arpacık ismi etrafında çok ciddi bir saygı vardır. O yüzden de ihtimal vermediğimi söylüyorum; ama iddialar doğru ise bu hakikaten çok yıkıcı bir etki bırakır MHP üzerinde.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: