16 Haziran 2011 Perşembe

Erdoğan: Iğdır’dan vekil olmamasına üzüldüm

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında önceki gün yapılan MYK ve dün gerçekleştirilen MKYK toplantılarında seçimde alınan yüzde 50 oy masaya yatırıldı.

MYK’dan, oy oranının neden düşük olduğunu ortaya koyan bir rapor isteyen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Iğdır’da niye vekil çıkaramadık? Üzüldüm. Bunun sebeplerinin araştırılıp rapor hâlinde bana sunulmasını istiyorum” dediği iddia ediliyor.

2 Milletvekili çıkaran Iğdır, MHP’nin birinci parti olarak çıktığı tek il durumunda. Iğdır’dan MHP Milletvekili seçilen Sinan Oğan ise, uygunsuz görüntüleri internette yayınlanınca istifa eden Yozgat birinci sıra milletvekili adayı ve eski MHP Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ekici’nin damadı. Iğdır’ın diğer milletvekili ise BDP’nin desteklediği Bağımsız aday Pervin Buldan. Iğdır Valiliğini, eski Yozgat Valisi Amir Çiçek yürütüyor.

Ekici’nin damadı MHP Iğdır Milletvekili Sinan Oğan, seçim öncesinde AK Parti’yi ve Iğdır Valisi Amir Çiçek’i ihanetle suçluyordu. BDP’nin desteklediği Bağımsız aday olarak milletvekili seçilen Pervin Buldan ise, “Bana göre Iğdır’da istenen sonuç elde edildi. Bana göre Iğdır’da AK Parti kaybetmeliydi, kaybetti” demişti.

Ermenistan sınırında bulunan Iğdır’da çok sayıda Azeri Türkü yaşıyor. Bu sebeple, Ermenistan karşıtı söylemler, Iğdır’daki Azeri Türklerde ciddi bir karşılık buluyor. MHP Iğdır Milletvekili Sinan Oğan da Azeri.

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: