29 Nisan 2011 Cuma

Erdoğan’dan Kılıçdaroğlu’na:
Açık denizde alabora olup gideceksin

Başbakan Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu için daha önce ‘manşetle gelen manşetle gider’ dediğini hatırlatarak, “Şimdi manşetlerle yelkenlerinin şiştiğini zannediyor. Yarın o manşetler ardından çekilince, açık denizde alabora olup gideceksin” diye konuştu.

Kılıçdaroğlu’nun Alevi kültürüyle yetişmiş Tuncelili bir siyasetçi olduğunu hatırlatan Erdoğan, “Hacı Bektaş-ı Veli’ye saygısı olduğunu zannediyorum. Eğer Hacı Bektaş-ı Veli’ye saygısı varsa, Hacı Bektaş-ı Veli diyor ki, Eline, diline, beline hakim ol” dedi.

Edebiyle gelmeyenler edebiyle gidemezler

İstanbul’un Sultanbeyli İlçesi’nde toplu açılış törenine katılarak halka hitab eden AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Erdoğan, Zonguldak mitinginde kendisine küfür eden CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na seslendi. Erdoğan, şöyle konuştu:

“Plan üretemedikleri için, proje üretemedikleri için, millete bir vizyon, bir ufuk sunamadıkları için, işi hakarete, küfüre, kışkırtmaya kadar vardırıyorlar.
Ne güzel söylemişler: ‘Edep bir tac imiş nur-u Hüdadan / Giy o tacı, emin ol her belâdan…’

Biz, edep tacını giydik. Biz, milletin edebiyle edeplendik. Onlar istedikleri kadar ağızlarını bozsunlar, istedikleri kadar hakaret etsinler, biz seviyemizi düşürmeyecek, onlarla aynı dili, aynı üslûbu kullanmayacağız.

Bakın sevgili kardeşlerim, ben CHP Genel Başkanıyla ilgili şu ifadeyi kullanmıştım: Manşetle gelen manşetle gider. Şimdi manşetlerle yelkenlerinin şiştiğini zannediyor. Yarın o manşetler ardından çekilince, açık denizde alabora olup gideceksin. Ama burada kendisine önemli bir hatırlatma daha yapıyorum: Edeple gelmeyenler, edebiyle gidemezler.

Bir kaset skandalıyla, bir komployla iş başına gelenler, işte görüyorsunuz, edep dairesinde kalamıyor. Ölçüyü, seviyeyi bir kenara bırakıp kendi çukurlarını kazıyorlar. Sağındaki solundakilere bakıyorsunuz, kasetler çıkıyor ortaya. Ne halde görüyorsunuz. Benim milletimin değerleriyle bunlar uyuşuyor mu? Bunların hâli bu. Biz onları kendi çukurlarında kendileriyle baş başa bırakıyoruz. Onları, kol kola yürüdükleriyle baş başa bırakıyoruz.

Ben inanıyorum ki, CHP’ye gönül vermiş kardeşlerim dahi bu üslûptan, bu seviyesizlikten rahatsızlar. Ben daha da ileri gidiyorum: Sayın Kılıçdaroğlu, ben sizin annenize saygı duyuyorum, siz duymasanız da.

Sayın Kılıçdaroğlu, Alevi kültürüyle yetişmiş bir siyasetçidir. Tuncelilidir ve Hacı Bektaşı Veli’ye saygısı olduğunu zannediyorum. Eğer Hacı Bektaşı Veli’ye saygısı varsa, Hacı Bektaş-ı Veli diyor ki, ‘Eline, diline, beline hakim ol’.”

(Yozgat Muhabir)

Hiç yorum yok: