31 Ocak 2011 Pazartesi

Prof. Külcü’den Rektör Varinli’ye Kayseri iması

Bozok Üniversitesi Rektörlüğüne aday olduğunu açıklayan Mersin Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nevzat Külcü, kendisinin Yozgatlı olduğunu belirttiği konuşmasında, “Üniversitenin bazı kentlerin güdümünden çıkması, kendi ayaklarının üzerinde durması gerekiyor” dedi.

Prof. Külcü’nün bu cümlesi, Kayserili olan mevcut Rektör Prof. Dr. İnci Varinli’ye yönelik bir ima olarak değerlendirildi.

Varinli’ye karşı adaylığını açıkladı

Mersin Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nevzat Külcü, Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörlüğüne aday olduğunu açıkladı.

Yimpaş Alışveriş ve Kültür Merkezi VIP Salonu’nda bir basın toplantısı düzenleyen Prof. Dr. Nevzat Külcü, kendisinin Yozgatlı olduğunu belirterek, Yozgat’a ve Bozok Üniversitesi’ne hizmet etmek için rektörlük görevine aday olduğunu söyledi.

Kaynakların verimli kullanılması hâlinde Bozok Üniversitesi’nin hızlı bir şekilde gelişeceğine inandığını ifade eden Prof. Külcü, “Üniversitenin bazı kentlerin güdümünden çıkması, kendi ayaklarının üzerinde durması gerekiyor” dedi.

Türkiye’de çok sayıda yeni üniversite açıldığını ancak bu üniversitelerde görev yapacak yeteri kadar öğretim üyesi olmadığını belirten Külcü, öğretim üyesi yetiştirilmesi gerektiğini söyledi.

Üniversite sayısı arttığı için devletten gelen payın azaldığını ileri süren Külcü, bu sebeple üniversitelerin kendi kaynaklarını oluşturması gerektiğini ifade etti.

Rektörlük seçimleri yaklaştığı için üniversite personelinin baskı altında tutulduğunu iddia eden Külcü, “Birçok öğretim üyesi üniversiteye geliyor, oluşturulan baskılar nedeniyle tekrar ayrılmak zorunda kalıyor. Öğretim üyelerine çok fazla ders yükleniyor, öğretim üyeleri araştırma yapamıyor. Bu nedenle ders yükünün azaltılması gerekiyor” diye konuştu.

Prof. Külcü, üniversitelerin siyaset üstü olması gerektiğine işaret ederek, şunları söyledi:

“Üniversitelerin, toplumun tüm kesimleriyle barışık olması gerekiyor. Onlarla uyumlu, işbirliği içerisinde çalışması gerektiğine inanıyorum. Bir üniversiteye kötülük yapmak istiyorsanız, onu bir siyasî kimliğe göre şekillendirmeniz yeter. Ben Yozgatlı olduğum için Yozgat’a ve üniversiteye hizmet için geldim. Bozok Üniversitesi için rektör adayıyım.”

Prof. Dr. Külcü, daha sonra Yozgat Bozok Üniversitesi’nin mevcut durumu ve yapılması gerekenler hakkında slaytlarla sunum yaptı.

Hiç yorum yok: