8 Mart 2010 Pazartesi

Yozgat, kampanyada Türkiye birincisi oldu

Yozgat Millî Eğitim Müdürlüğü, “Ana-Kız Okuldayız” sloganıyla yürütülen okuma yazma Kampanyası kapsamında açtığı kurslar ve eğitim verdiği kursiyer sayısı ile Türkiye birinciliğine yükseldi.

Yozgat Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, konu hakkında yaptığı açıklamada, okuma yazma kampanyası ile cehaletin kökünü kazıyacaklarını belirterek, “Hedefimiz ilimizde okuma yazma bilmeyen tek bir kişi dahi bırakmamaktır” dedi.

13 bin 793 kişi okuma-yazma öğrendi

Kampanya sebebiyle Yozgat’taki Halk Eğitim Müdürlerinin bütün güçleriyle çalıştıklarını ifade eden Gamsız, Yozgat’ta birinci kademe kurs ve seviye tespit sınavı sonucunda, 13 bin 793 kişinin okuryazarlık belgesi aldığını, birinci ve ikinci kademe kursiyer sayısının ise 17 bin 560 olduğunu kaydetti.

Yozgat’ta il eğitim başarı seviyesinin yükseltilmesi konusunda da birçok çalışmalarının olduğunu belirten Gamsız, şunları söyledi:

Üniversiteye giriş oranını da yükseltmeye çalışıyoruz

“Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve üniversiteye giriş sınavlarında da, ülke genelindeki sıramızı yükseltmek istiyoruz. Eğitim, uzun soluklu bir maratondur. Bir anda başarıyı yükseltmek çok zordur. Geçen yıl SBS’de 4-5 basamak birden yükseldik. Bu küçümsenecek bir başarı değildir. Üniversiteye girişte de başarımızı yükseltmek istiyoruz. Bu konuda nitelikli okul sayımızı artırıyoruz. Tüm düz liselerimizi daha iyi eğitim vermeleri için Anadolu Liselerine dönüştürmeye çalışıyoruz.”