4 Mart 2010 Perşembe

Yozgat Havaalanı’nın temeli, rüzgâr akımı ölçümü yapılmadan atılmış, şimdi tarım arazisi oluyor

Haber – İnceleme / Sürur Öztürk

“Yozgat Havaalanı” konusunda daha önce değişik tarihlerde 3 haber yazmıştım. Bunlardan ilkini, 31 Temmuz 2009’da “Hızlı tren, havaalanı beklentisini rafa kaldırdı” başlığıyla, ikincisini 14 Ocak 2010’da “Hızlı trenden sonra havaalanı için çalışacağız” başlığıyla, üçüncüsünü de 15 Ocak 2010’da “Yozgat Havaalanı yeniden gündemde” başlığıyla yayınladım.

Havaalanı yapımından neden vazgeçildiğini öğrenince hayretler içinde kaldım ve bu sebebi okuyucularımızın da dikkatine sunma ihtiyacı duydum.

Şu olacak şey midir? Havaalanı’nın temeli 1990’da atılıyor, sadece 1 yıl sonra ise, bölgenin rüzgâr akımı sebebiyle havaalanı için uygun olmadığı şeklinde bir rapor hazırlanıyor ve havaalanı yapımından vazgeçiliyor. Demek ki, Yozgat Havaalanı’nın temeli atılmadan önce, ya “rüzgâr akımı ölçümü” yapılmamış, ya da bu ölçümün yanlış olduğu anlaşılmış… (Tabii, hazırlanan rapor doğruysa…) Bugünlerde ise “Yozgat Havaalanı”nın Bozok Üniversitesi Ziraat Fakültesi tarafından uygulama alanı olarak kullanılması gündemde…

Şimdi, önceki haberlerimizdeki bilgilerle, “Yozgat Havaalanı”nın kısa hikâyesini tekrar hatırlayalım…

1990’da temeli atıldı, 5 yıl sonra tarım arazisi oldu

Yapımı 1988 yılında planlanan Yozgat Havaalanı’nın temeli, 1990 yılında Anavatan Partisi iktidarı döneminde atıldı. Ne var ki, yıllar geçmesine rağmen, havaalanı bir türlü yapılamadı.

Yapımından vazgeçilen Yozgat Havaalanı, İl Özel İdare Müdürlüğü tarafından tarla olarak kullanılmak üzere kiraya veriliyor. Yozgat’ın Kırıklı mevkiinde, Tayyip Köyü’nün sınırları içinde kalan ve 33 parselden oluşan toplam 288 bin 114 metrekarelik İl Özel İdaresi'ne ait arazi, 1995 yılından itibaren kiraya verilerek tarım alanı olarak kullanılıyor.

Vali Hüseyin Önal’ın çalışmaları

2000 yılında Yozgat Valisi Hüseyin Önal, havaalanı yatırımı için harekete geçti. 1500 metre pist alanı için arazisi bulunan havaalanının pist uzunluğunun 2 bin 500 metreye çıkarılması için kamulaştırma çalışmalarına başlanacağını bildiren Vali Önal, “Havaalanını elbirliğiyle yapabiliriz. Tüm imkânlarımızı bu iş için seferber edip, Yozgat’a bir havaalanı kazandıracağız” dedi. Ancak, Yozgat’a havaalanı kazandırmak, Vali Hüseyin Önal’a da nasib olmadı.

Vali Amir Çiçek’in çalışmaları

İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı görevini sürdürürken, 2006 yılında Yozgat’a Vali olarak atanan Amir Çiçek de, Yozgat Havaalanı’nın yapılması için teşebbüslerde bulundu. Amir Çiçek, 2007 yılının Temmuz ayında, gurbetçi işadamı Adem Saydam’a ait yapı malzemeleri fabrikasının temel atma töreninde yaptığı konuşmada, ‘arsası yıllar önce tahsis edilmesine rağmen, çiftçilerin buğday ektiği havaalanı arsasının faaliyete geçirilmesi için çalışma başlattıklarını’ söyledi. Ancak, bu çalışmalardan da sonuç alınamadı.

2007’de TSO’daki toplantı

2007 yılının Eylül ayında, Yozgat’ın sorunlarının ve bu sorunların giderilmesi için çözüm yollarının tesbit edilmesi amacıyla Sanayi ve Ticaret Odası’nda (TSO) yüksek katılımlı bir toplantı düzenlendi.

Toplantıya, dönemin Vali Yardımcısı Erkaya Yırık, AK Parti Yozgat Milletvekili Osman Coşkun, Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, Saraykent Kaymakamı Turan Yılmaz, dönemin TSO Başkanı Şenol Daştan, Sorgun Belediye Başkanı Ahmet Şimşek, siyasi partilerin temsilcileri, bazı sivil toplum kuruluşlarının başkanları ve iş adamları katıldı.

Toplantıda, Yozgat’ın kalkınması için yapılması gerekenlerden birisinin de, Yozgat’a havaalanı yapılması olduğu kaydedildi. Toplantıda yapılan tespitlerin bir rapor haline getirilerek, milletvekillerine, bakanlara, Başbakan ve Cumhurbaşkanı’na sunulacağı belirtildi. Ancak, bu konuda bir ilerleme sağlanamadı.

Havaalanı yapılması için Yozgat’la Sorgun birleşmeli

“Yozgat Havaalanı”, uzun bir aradan sonra ilk kez geçen senenin sonlarında, AK Parti Yozgat Milletvekili Osman Coşkun tarafından telâffuz edildi.

Yozgat’ı büyütmeden devletten bir şey istenemeyeceğini ileri süren Osman Coşkun, “Yozgat’a bir havaalanı istiyoruz, Ulaştırma Bakanlığı uçağa kaç kişi bineceğini hesaplıyor. Bu nedenle büyük yatırımların gelebilmesi için önce Yozgat’ı büyütmeliyiz. Bunun da tek yolu Yozgat’ın Sorgun ve Yerköy ilçeleriyle birleştirilmesinden geçmektedir” dedi.

Vali Çiçek’in son açıklaması

Yozgat Valisi Amir Çiçek, Türkiye gazetesinin “Memleketten Haber Var” isimli yazı dizisinin Yozgat bölümü için verdiği 14 Ocak 2010’da yayınlanan mülâkatta, Yozgat’ın kalkınmasına yönelik projeleri sıralarken, “Havaalanı için çalışılacak” ifadesini de kullandı.

Bozok Üniversitesi: Arsayı bize verin tarım yapalım

Yapımı 1988 yılında planlanan, temeli 1990 yılında Anavatan Partisi iktidarı döneminde atılan, daha sonra yapımından vazgeçilerek İl Özel İdare Müdürlüğü tarafından tarla olarak kullanılmak üzere kiraya verilen “Yozgat Havaalanı”nın Bozok Üniversitesi Ziraat Fakültesi tarafından uygulama alanı olarak kullanılması gündemde.

3 Mart 2010’da Star gazetesinde yayınlanan habere göre, Yozgat İl Genel Meclisi Başkanı Üzeyir Arslan, yapımından vazgeçilmesinin ardından, mülkiyeti İl Özel İdaresi’ne ait olan ve 1995 yılından itibaren tarım alanı olarak kullanılmak üzere kiraya verilen 288 dönüm araziye Bozok Üniversitesi’nin talip olduğunu bildirdi.

Arslan, konunun İl Genel Meclisi’nin dünkü oturumunda ele alındığını hatırlatarak, “Üniversitenin talebini ilgili komisyona havale ettik. Şu an tahsis söz konusu değil, komisyonun hazırlayacağı rapor doğrultusunda, Meclisimiz gerekli görüşmeyi yapmak suretiyle bir karar verecektir” dedi.

(Yozgat Muhabir)