9 Şubat 2010 Salı

Yozgat’ın birinciliğe yükselmesine 1 basamak kaldı

Yozgat Millî Eğitim Müdürlüğü’nün, ‘Ana-Kız Okuldayız’ sloganıyla yürütülen kampanya kapsamında açtığı okuma-yazma kurslarında eğitim gören toplam 15 bin 148 kişiden 9 bin 966’sı aldıkları kursu tamamlayarak okuma-yazmayı öğrendi.

Bu sonuçla Yozgat, okuma yazma bilenlerin oranı bakımından iller sıralamasında beşincilikten ikinciliğe yükseldi. Bütün kursiyerlerin eğitimleri tamamlandığında Yozgat, birinci sıraya yükselerek kampanyada en başarılı il unvanını alacak.

Yozgat’ta toplam 43 bin 427 kişinin okuma-yazma bilmediği tespit edilmişti.

Yozgat Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, ‘Ana-Kız Okuldayız’ kampanyası ile Yozgat’ta okuma yazma bilmeyen tek bir kişi bile kalmamasını hedeflediklerini söyledi. Bu amaçla Halk Eğitim Müdürlerinin var güçleri ile çalıştıklarını ifade eden Gamsız, “15 bin 148 kursiyerden 9 bin 966’sına belge vermek suretiyle Türkiye sıralamasında yüzde 22.95 değerine ulaştık” dedi.

Gamsız, kendilerine destek veren Yozgat Valisi Amir Çiçek’e, kaymakamlara ve bu konuda büyük gayret sarf eden Halk Eğitim Müdürlerine çok teşekkür ettiğini belirtti.