6 Şubat 2010 Cumartesi

Sorgunlu Zeynep’in katil zanlısı Orki, Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk edildi

Bursa’da bir bankada müşteri danışmanı olarak çalışan Sorgun doğumlu Zeynep Silku’yu boğarak öldürdüğü iddia edilen sanık Yurdakan Buğra Orki, “Olayı anlatmak istediğimde, 284 gün önceki o ânı yaşıyorum. İfade vereceğim fakat kendimi ifade edemiyorum. Beni yeniden hastaneye sevk edin, tedavi olmak istiyorum” dedi. Bunun üzerine mahkeme, aklî dengesinin yerinde olup olmadığının belirlenmesi için, Orki’yi İstanbul’daki Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk etti.

Olayı anlatamıyorum, beni hastaneye sevk edin

Geçen sene Bursa’da bir bankada müşteri danışmanı olarak çalışan sevgilisi Zeynep Silku’yu boğarak öldürdüğü iddiasıyla tutuklu olarak yargılanan 27 yaşındaki Yurdakan Buğra Orki, karar aşamasına gelen beşinci duruşmada da savunma yapmadı.

Çıktığı duruşmada sevk edildiği devlet hastanesinde gördüğü psikolojik tedaviden sonuç alamadığını belirten sanık Yurdakan Buğra Orki, “Hakim Bey, olayı anlatmak istediğimde, 284 gün önceki o ânı yaşıyorum. İfade vereceğim fakat kendimi ifade edemiyorum. Olayı bir türlü anlatamıyorum. Beni yeniden hastaneye sevk edin, tedavi olmak istiyorum” dedi.

Bunun üzerine mahkeme, aklî dengesinin yerinde olup olmadığının belirlenmesi için, tutuklu sanık Orki’yi Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne sevk etti.

Aile dramının söndürdüğü hayat

1983 yılında Yozgat’ın Sorgun ilçesinde dünyaya gelen Zeynep Silku, babası Ali Becerik’in ölümünden sonra ikinci evliliğini yapan annesi Emine Yiğiter tarafından Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ne verilmişti. 5 yaşına kadar yuvada kalan Zeynep, annesinin velâyeti ile Bursa’da oturan ve çocukları olmayan Meliha ve Burhan Silku çiftine evlâtlık olarak verilmişti. Özel bir bankanın Heykel Şubesi’nde çalışan Zeynep Silku, 10 yıl içersinde önce üvey annesini ve daha sonra da üvey babasını kaybetmişti.

Kendisine kalan 2 evden birinde oturup diğerini kiraya veren Zeynep Silku, geçen yıl Nisan ayında söz yüzüğü taktıktan sonra ayrılmaya karar verdiği sevgilisi Yurdakan Buğra Orki’nin, Merkez Osmangazi İlçesi Çırpan Mahallesi’ndeki evinde öldürülmüş olarak bulunmuştu. Vücudunda kesici alet ve kurşun izi bulunmayan Zeynep Silku’nun boğularak öldürüldüğü belirlenmişti. Olaydan sonra kaçtığı belirtilen sevgilisi Yurdakan Buğra Orki, olaydan 24 saat sonra yakalanmıştı.

Neden öldürdü?

Emniyet Müdürlüğü’ndeki ifadelerinde amacının Zeynep Silku’yu öldürmek olmadığını ileri süren Orki, şunları söylemişti:

“Zeynep ile evlenmeyi düşünüyorduk. Söz yüzüğümüzü de takmıştık. Son günlerde aramızdaki anlaşmazlık nedeniyle ayrılmaya karar verdik. O gün son kez birlikte olmak için benim eve gittik. Gece burada kaldık. Sabah kalktığında işe gitmek istedi. Göndermek istemeyip, ona sıkıca sarıldım. Rahatsız olup bağırınca ağzını kapatmak istedim fakat ölümüne neden oldum. Öldüğünü anlayınca kendisini yatağa yatırıp evden ayrıldım.”

Cinayet zanlısı Orki, kasten adam öldürmek suçundan hakkında açılan davada, ömür boyu hapis talebiyle Bursa 4. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yargılanıyor.