18 Şubat 2010 Perşembe

Bozdağ’la görüşmek için bıçaklı eylem

Öğle saatlerinde TBMM’nin Dikmen kapısına elinde çantasıyla gelen ve AK Parti Grup Başkanvekili Bekir Bozdağ ile görüşme talebinde bulunan 43 yaşındaki Mehmet Fidan, talebinin reddedilmesi üzerine cebindeki iki bıçağı çıkartarak birini boynuna, diğerini de karnına dayadı.

Polislerin müdahalesi üzerine Fidan, Meclis Dikmen Kapısı’nın karşı tarafına geçirildi. Burada polisler tarafından oluşturulan barikat içine alınan Fidan, yaklaşık bir saat boyunca ikna edilmeye çalışıldı. AK Parti Grup Başkanvekili Bekir Bozdağ gelmeden eylemine son vermeyeceğini belirten Mehmet Fidan, “3 yıldır işsizim, kardeşim simit satarak evimize bakıyor. Evime ekmek götüremiyorum. Türkiye’de 15 bin Uzman Çavuş var ve 45 yaşına geldiklerine işlerine son veriliyor. Kimse sahip çıkmıyor. Ben de 13 yıl askeriyede çalıştım, bu vatana hizmet verdim; ama şu an evime ekmek götüremiyorum” diyerek eylemine devam etti.

Polis ekiplerinin 1 saatlik çabası sonucu güçlükle ikna edilerek eylemine son veren Mehmet Fidan, gözaltına alınarak Kavaklıdere Polis Merkezi’ne götürüldü.

Uzman çavuşluktan 3 yıl önce ayrıldığı belirtilen Mehmet Fidan’ın iş bulamaması sonucu bunalıma girdiği ve bu sabah Yozgat’tan Ankara’ya giderek böyle bir eylemde bulunduğu belirtildi.