12 Şubat 2010 Cuma

Bozdağ: Danıştay’ın kararı Anayasa’ya aykırı

AK Parti Grup Başkanvekili ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Danıştay’ın YÖK’ün farklı katsayı uygulamasını durdurma kararının “bir haksızlığı, hukuksuzluğu katmerli hâle getirdiğini” söyledi.

Danıştay’ın, mahkeme kararıyla kendini YÖK’ün yerine koyarak ‘yerindelik denetimi’ yaptığını belirten Bozdağ, Danıştay’ın kararının bu yönüyle de Anayasa’ya aykırı olduğunu belirtti.

Bozdağ, Başerlerle birlikte vatandaşlarla sohbet etti

AK Parti Grup Başkanvekili ve Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Yozgat Belediye Başkanı Yusuf Başer, AK Parti İl Başkanı Yusuf Başer ve bazı partililerle birlikte, çeşitli sivil toplum kuruluşlarını ziyaret edip, şehir merkezinde gezintiye çıkarak, vatandaşlarla sohbet etti.

Haksızlık ve hukuksuzluk katmerli hâle geldi

Bekir Bozdağ, muhabirlerin “Danıştay’ın katsayı ile ilgili kararını nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuna, “Danıştay’ın katsayı kararı, bir haksızlığın, bir hukuksuzluğu katmerli hâle getirmiştir. Anayasaya, Yüksek Öğretim Yasası’na, Milli Eğitim Temel Kanunu’na ve Danıştay’ın daha önce konuştuğu icraatlara aykırı bir karardır” cevabını verdi.

Bozdağ, kararın haksızlığı, hukuksuzluğu pekiştiren, adaletsizliği içtihatla ayakta tutan bir karar olduğunu ileri sürerek, “Bu kararla öğrencilerimiz arasındaki haksızlık bu gün daha kötü bir hâle gelmiştir. Hiçbir haksızlık ‘mahkeme karar verdi’ diye haklı olmaz, hiçbir hukuksuzluk ‘mahkeme karar verdi’ diye hukukî hâle gelmez. Hiçbir yanlışlık ‘mahkeme içtihadı var’ diye doğru hâle gelmez” diye konuştu.

Danıştay’ın kararı Anayasa’ya aykırı

Danıştay’ın verdiği kararın haksız, hukuksuz, Anayasa’ya ve yasalara aykırı bir karar olduğunun altını çizen Bozdağ, şunları söyledi:

“Eşitlik ilkesine aykırılık oluşturacak, öğrencilerin eşit şartlarda yarışmasına imkân vermeyen bir içtihat. Anayasa çok açık der ki; ‘İdarenin yerine geçip, idarenin yetkilerini kullanmasına imkân vermeyecek veya idarenin takdir hakkını ortadan kaldıracak bir kararı mahkeme veremez’. Danıştay’ın verdiği karar tam da idarenin yetkisini ortadan kaldıran bir karar. Danıştay bu kararıyla kendisini YÖK’ün yerine koymuştur. Bu güne kadar ‘Ben bilmem, bu YÖK’ün takdiridir’ diyen Danıştay, bugün maalesef hukukî olmayan bir kararla, ‘Bunu YÖK bilmez ben bilirim, bu benim yetkimdedir’ demiştir. Danıştay, mahkeme kararıyla kendini YÖK’ün yerine koymuştur, yerindelik denetimi yapmıştır, bu yönüyle de Anayasa’ya aykırıdır.”

Bu haksızlık daha fazla sürdürülemeyecektir

Bozdağ, hiçbir haksızlığın uzun süre devam edemeyeceğini de ifade ederek, açıklamasını şöyle tamamladı:

“Bunu bütün öğrencilerimizin bilmesinde fayda var; hiçbir haksızlık ve hukuksuzluk, adaletsizlik, eşitsizlik uzun süre kalamaz, devam edemez, devam etmesi de mümkün değil. Mahkeme kararları olsa dahi, haksızlıklar, hukuksuzluklar uzun süre varlığını sürdüremez. Bu da sürdürülemeyecektir, bu da bir şekilde aşılacaktır. Maalesef Türkiye böylesine bir garabeti yaşamak durumunda kalmıştır. Ben böylesine bir karardan dolayı işin doğrusu hukukçu olarak utanıyorum, hicap duyuyorum. Nasıl bir hukuk anlayışıdır ki, hukukun bütün ilkelerini çiğneyen bir kararın altına imza konabiliyor, ben bunu milletin takdirine bırakıyorum.”