10 Şubat 2010 Çarşamba

Almanya’da Yozgatlı postacı Altıntaş’ın kargayla dostluğu, Alman televizyonlarının gündeminde

Almanya’nın Herzogenaurach şehrinde 1997 yılından beri postacılık yapan Yozgatlı Ümit Mehmet Altıntaş ile 2 ay önce peşine takılan bir karga arasındaki dostluk, Alman televizyonlarının gündeminde.

Aynı zamanda piyanist şarkıcı olan Ümit Mehmet Altıntaş, Alman televizyonlarının kendisi ile röportaj yapmak için sıraya girdiğini belirterek, bu durumu şöyle değerlendiriyor: “Şarkıcılığım bana şöhret getirmedi ama bir karga sayesinde meşhur oldum.”

Bir keresinde Kara’nın kendisine 1 Euro getirdiğini anlatan Altıntaş, “Almanlar bunu öğrenince bana birer Euro vermeye başladılar. Ben de kargama yiyecek alıyorum” diyor.

Yozgatlı postacı, kara kargayla meşhur oldu

Almanya’nın Herzogenaurach şehri, Adidas ve Puma firmaları ile ünlü Nürnberg şehrinin yakınlarında bir şehir. Yozgatlı Ümit Mehmet Altıntaş, bu şehirde 1997 yılından beri posta dağıtıcılığı yapıyor, aynı zamanda piyanist şarkıcı olarak çalışıyor.

Altıntaş, Herzogenaurach’da “Kara” adını verdiği bir karga ile birlikte ev ev dolaşıp, mektupları posta kutularına bırakıyor. Altıntaş’ın “kara” kargayla dostluğu, Alman televizyonlarının gündeminde.

Bir kış gününde arkadaş olduk

Altıntaş, “Kara”nın 2 ay önce hiçbir sebep yokken peşine takıldığını belirterek, “Soğuk kış gününde birbirimizle arkadaş olduk. 5 saat boyunca yanıma üç dört kez uğruyor ve birlikte mektup dağıtıyoruz” diyor. Aynı zamanda piyanist şarkıcı olan Ümit Mehmet Altıntaş, Kara’ya en güzel şarkılarını söyleyerek eğlendiğini söylüyor.

Yörenin tek Türk postacısı olan Altıntaş, Kara’nın çok zeki olduğunu ve yanına başka kargaları sokmadığını, verdiği yiyecekleri çeşitli yerlere gizlediğini ve onları sonra kolaylıkla bulduğunu anlatıyor.

Kara’nın getirdiği Euro

Bir keresinde Kara’nın kendisine 1 Euro getirdiğini anlatan Altıntaş, “Almanlar bunu öğrenince bana birer Euro vermeye başladılar. Ben de kargama yiyecek alıyorum” diyor.

Bir kargayla meşhur oldum

Altıntaş, Alman televizyonlarının kendisi ile röportaj yapmak için sıraya girdiğini de belirterek, bu durumu şöyle değerlendiriyor: “Şarkıcılığım bana şöhret getirmedi ama bir karga sayesinde meşhur oldum.”