24 Ocak 2010 Pazar

Yozgat, Halk Eğitimi Günleri Fuarı’nda

1. Halk Eğitimi Günleri Türkiye Fuarı’nda, Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız ve Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdiresi Burçin Ergen, Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve Başbakan Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’a, kursiyerler tarafından hazırlanan hediyeleri takdim ettiler.

İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleşen 1. Halk Eğitim Günleri Türkiye Fuarı’nın açılışı, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın katımıyla yapıldı.

Halk Eğitim Merkezleri, hayat boyu öğrenme merkezleridir

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, açılışta yaptığı konuşmada, her gelenin kendi nakşını bıraktığı İstanbul'da, geleneksel el sanatları açısından muazzam birikime sahip olan Türkiye'nin zenginliklerini ve kursiyerlerin yaratıcılıklarını görme fırsatı bulmaktan duyduğu mutluluğu dile getirdi.

Çubukçu, halk eğitim merkezlerini biçki dikiş kursları verilen yerler olarak gören anlayıştan artık herkesin sıyrılması gerektiğini belirterek, “Halk eğitim merkezleri aynı zamanda yaşa, ilgiye ve çağın ihtiyaçlarına uygun eğitimin verildiği hayat boyu öğrenme merkezleridir” dedi.

Çubukçu, bilgi, beceri kazanmak, bir meslek edinmek, bir dil öğrenmek ya da okur-yazar olmak isteyen vatandaşlara verilen bütün hizmetlerin adresinin halk eğitim merkezleri olduğunu söyledi.

Halk Eğitim Merkezleri sayesinde Anadolu’da hayatlar değişti

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan da, Türkiye’nin 81 ilinden toplanmış el emeği göz nuru eserlerin sergilendiği fuara katılan kursiyerleri tebrik ederek başladığı konuşmasında, Türkiye genelinde 3 milyon kişinin 969 halk eğitim merkezinde eğitim gördüğünü, sadece bu rakamların bile halk eğitim merkezlerini önemini gösterdiğini ifade etti.

Büyükşehirlerden bakarak bu kursların nasıl bir işlev yüklendiğini anlamının kolay olmadığını ancak Anadolu ve Trakya'nın şehirlerine gidildiğinde bu kursların ne ifade ettiğinin, hayatları nasıl değiştirdiğinin ve umut ışığına dönüştüğünün görülebileceğini ifade eden Erdoğan, “81 vilayetimizin tamamında bu kurslar sayesinde hayatlar değişti. Yuvalara ekmek girdi. Masum yavrucakların boğazından sıcak bir lokma geçti” dedi.

Fuara, Yozgat Halk Eğitim Merkezi de, kursiyerlerin eserlerinin sergilendiği standıyla katılıyor.

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız ve Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdiresi Burçin Ergen, Yozgat standını ziyaret eden Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve Emine Erdoğan’a, kursiyerler tarafından hazırlanan hediyeleri takdim ettiler.

(Yozgat Muhabir)