26 Ocak 2010 Salı

Halk Eğitimi Günleri Fuarı, kar kurbanı oldu

Açılışı geçen Pazar günü Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafından yapılan ve İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen 1. Halk Eğitimi Günleri Türkiye Fuarı, olumsuz hava şartları sebebiyle beklenen ilgiyi görmüyor.

Fuardaki Yozgat standında görevli Çayıralan Halk Eğitim Merkezi Müdürü Yüksel İçöz ise, açılış günü Emine Erdoğan ve Bakan Çubukçu’nun Yozgat standını ziyaret etmelerinin ve bu görüntülerin ulusal basında yer almasının tanıtım açısından faydalı olduğunu düşünüyor.

İstanbul Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Necati Özçolak’ın bu gün stantları tek tek dolaşıp, il temsilcilerine hatıra olarak Millî Eğitim Müdürlüğünün şildini hediye etmesi de, stant görevlilerini memnun etti.

Fuara olan ilgi ilk günle sınırlı kaldı

Açılışı Millî Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan tarafından yapılan fuarın, ilk günde çok sayıda ziyaretçi aldığı, ancak kar yağışı ve soğuk hava sebebiyle, sonraki günlerde beklenen ilgiyi görmediği ifade ediliyor.

Fuardaki Yozgat standında ziyaretçilerle Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı Mustafa Sarıoğlu, Rehber Öğretmeni ve AÇEV İl Koordinatörü Hürü Yazan ve Çayıralan Halk Eğitim Merkezi Müdürü Yüksel İçöz ilgileniyor.

Emine Hanım’ın ziyareti tanıtıma katkı sağladı

Yüksel İçöz, İstanbul’da etkili olan kar yağışı ve soğuk havanın, fuara olan ilginin düşük seviyede kalmasına sebep olduğunu dile getiriyor. Ancak İçöz, açılış günü Emine Erdoğan ve Bakan Çubukçu’nun Yozgat standını ziyaret etmelerinin ve bu görüntülerin ulusal basında yer almasının tanıtım açısından faydalı olduğunu düşünüyor. İçöz, Yozgat’ın fuarda 2 standı bulunduğunu, Emine Erdoğan’ın ziyaret ettiği standın, fuarın girişinde ve İstanbul standının yanında yer almasının kendilerine avantaj sağladığını ifade ediyor.

Herkes sıkıntıda ama bizim servisimiz var

İçöz, fuardaki stant görevlilerinin pek çoğunun, kaldıkları otelle fuar arasındaki gidiş dönüşlerde ulaşım sıkıntısı yaşadıklarını, ancak Yozgat temsilcileri olarak kendilerinin bu konuda hiçbir sıkıntıyla karşılaşmadıklarını belirtiyor.

İçöz, ulaşım sorununun, Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız’ın talimatları sayesinde servis sağlanarak çözüldüğünü ifade ediyor.

Açılışa 18 personelle katıldıklarını belirten İçöz, pek çok ilin Millî Eğitim Müdürü kendi stantlarına bile gelmezken, Gamsız’ın fuarda standın hazırlanmasıyla bizzat ilgilendiğinin altını çiziyor.

Özçolak’ın ziyareti il temsilcilerini memnun etti

Fuarın ziyaretçi sayısı çok düşük kalsa da, İstanbul Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Necati Özçolak’ın bu gün stantları tek tek dolaşıp, il temsilcilerine hatıra olarak Millî Eğitim Müdürlüğünün küre şeklinde birer şildini hediye etmesi, stant görevlilerini memnun etti.

Stantta Yozgat-Sivas dostluğu

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Anadolu illerinden fuara gelen il temsilcilerine yardımcı olmaları için, İstanbul ilçe halk eğitim merkezi öğretmenlerini görevlendirdi.

Fuarda, her biri farklı memleketlerin insanı olan stant görevlileri arasında mahallî kültüre dair sohbetler ediliyor, birbirinin parçası olan Anadolu kültürleri arasında kaynaşmalar yaşanıyor.

Fuarda, aynı bölgenin şehirleri olan Yozgat’la Sivas arasındaki komşuluk ilişkileri hayli sıcak.

İstanbul Sultangazi İlçe Halk Eğitim Merkezi kuaför öğretmeni Fatma Kaya, İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından, Yozgat ve Zonguldak stant görevlilerine yardımcı olmakla görevlendirilmiş. Kendisi Sivaslı olan Fatma Kaya, bu yakınlıktan oldukça memnun. Kaya, her fırsatta Yozgat standına gelip, il temsilcileriyle keyifli sohbetler ediyor.
(Yozgat Muhabir)