13 Ocak 2010 Çarşamba

Gamsız: Yozgat, birinci sıraya yerleşmek üzere

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, 11 Ocak 2010 tarihi itibariyle okuma yazma oranı bakımından 5’inci sıraya yükselen Yozgat’ın, yeni verilerin bilgisayara yüklenmesi sonucunda, yarın 1’inci sıraya yükselebileceğini söyledi.

Ana kız okuldayız kampanyasının meyveleri toplanıyor

Yozgat’ta “Ana Kız Okuldayız” kampanyası çerçevesinde açılan okuma yazma kurslarına katılan kursiyerlere sertifikaları verildikçe, yeni veriler bilgisayarlara yükleniyor ve Yozgat’ın Türkiye sıralamasındaki yeri hızla yükseliyor.

Yozgat Halk Eğitim Merkezi Müdürü Burçin Ergen, son açıklamasında, Türkiye genelinde 47. sırada bulunan Yozgat’ın, açılan kurslar sonucunda 11. sıraya yükseldiğini açıklamıştı.

Millî Eğitim İl Müdürü Sebahattin Gamsız da, merkez ve ilçe Halk Eğitim Merkezi Müdürleri ve Müdür Yardımcıları ile yaptığı değerlendirme toplantısı öncesinde, Yozgat’ın 5. sıraya yükseldiğini bildirmişti.

Yozgat Muhabir’in konuya dair sorusunu cevaplayan İl Millî Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, “Yozgat yarın birinci sıraya yükselmiş olabilir” dedi.

Yeni veriler girildiğinde 1. sıraya yerleşebiliriz

Yozgat genelinde açılan okuma yazma kurslarına toplam 15 bin kişinin katıldığını belirten Gamsız, “Bilgisayarlara girdiğimiz verileri, kursiyerlere sertifika verildikçe güncelliyoruz. 11 Ocak 2010 tarihi itibariyle Yozgat 5’inci sıraya yükselmiş durumdaydı. Ancak, son olarak yaklaşık bin 500 yeni sertifika girişi de yapıldığında, Yozgat yarın 1’inci sıraya yükselmiş olabilir” dedi.

Gamsız, çalışmalarının Yozgat’ta okuma yazma bilmeyen tek bir kişi kalmayıncaya kadar devam edeceğini belirtti.

Okul öncesi eğitimde okullaşma oranı % 90

Yozgat Milli Eğitim Müdürlüğü olarak sadece “Ana Kız Okuldayız” kampanyasında değil, okul öncesi eğitim ve kızların okullaştırılmasına yönelik çalışmalarda da önemli ölçüde başarı elde ettiklerini vurgulayan Gamsız, “Okul öncesi eğitimde okullaşma oranımız yüzde 90’a çıktı” dedi.

Bozok Üniversitesi de göğsümüzü kabartıyor

Yozgat Bozok Üniversitesi, 2006 yılında kurulmuş olmasına rağmen, köklü kurumları geride bırakarak ‘öğretim üyesi başına düşen bilimsel yayın sayısı’ sıralamasında Türkiye genelinde ikinci sırada yer almıştı.

Bozok Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İnci Varinli, Türkiye Gönüllü Eğitimciler Derneği tarafından “Yılın Rektörü” seçilmiş, Prof. Varinli, Ankara’da düzenlenen törende ödülünü almıştı.


(Yozgat Muhabir)