14 Ocak 2010 Perşembe

Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği Başkanı Gezginci: Sivil toplum boşluğunu doldurmaya çalışacağız

Yozgat Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği’nin Başkanı Avukat Hüsnü Gezginci, toplumların gelişiminde sivil toplum kuruluşları olarak derneklere büyük rol düştüğünü ancak Yozgat’ta sivil toplum kuruluşlarının eksikliğinin hissedildiğini söyledi.

Gezginci, “Yozgat Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği olarak, ilimizdeki bu eksikliği doldurmaya çalışacağız” dedi.

Yeni bir dernek kuruldu

Yozgat’ta “Yozgat Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği” adıyla yeni bir dernek kuruldu. Derneğin Yönetim Kurulu Başkanı Avukat Hüsnü Gezginci,

Çoğunluğunu eğitimcilerin oluşturduğu girişimciler tarafından kurulan dernek hakkında bilgi veren Yozgat Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Av. Hüsnü Gezginci, kurdukları derneğin amacını şöyle özetledi:

Üstün vasıflı insanlar yetişmesine katkı sağlayacağız

“İnsanların, millî, manevî, ahlâkî ve evrensel değerlere bağlı, hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimsemiş, üstün vasıflı, ülkesini, milletini ve tüm insanlığı seven kişiler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.

Çevre ve kültür değerlerimizin tanıtımı ve korunmasını sağlamak, insanlar arasında kardeşlik ve dostluk duygularını geliştirmek, verimli ve sağlıklı sosyal ilişkileri kurmak ve özlenen çağdaş toplumun oluşmasına katkıda bulunmaktır.”

Derneğin, insanlık için faydalı hizmetleri ile tarihte yer edinmiş şahsiyetlerin anlaşılması ve tanıtımına, millî kültürümüzü geliştirmeye ve halkın kültür seviyesini yükseltmeye yönelik çalışmalar yapacağını ifade eden Gezginci, şunları söyledi:

Yoğun kültürel faaliyetlerde bulunacağız

“Derneğimiz bu doğrultuda konferanslar, sempozyumlar, seminerler, kurslar, paneller, açık oturumlar ve forumlar düzenleyecektir. Yine derneğimiz, ilmî ve akademik kariyeri olan kadrolarla çalışma grupları oluşturup, dernek amaçları doğrultusunda projeler üretecektir.”

Sivil toplum boşluğunu doldurmaya çalışacağız

Hüsnü Gezginci, toplumların gelişiminde sivil toplum kuruluşları olarak derneklere büyük rol düştüğünü ancak Yozgat’ta sivil toplum kuruluşlarının eksikliğinin hissedildiğini söyledi. Gezginci, “Yozgat Eğitim Ve Sosyal Gelişim Derneği olarak, ilimizdeki bu eksikliği doldurmaya çalışacağız” dedi.

(Kaynak: yurthaber.com)