8 Şubat 2009 Pazar

Sorgun, el emeği göz nuruyla kalkınacak

Projesi Sorgun Genç İşadamları Derneği (SOGİAD) tarafından hazırlanan Sorgun El Sanatları Eğitim ve Üretim Merkezi’nin faaliyete geçirilmesi için 1 milyon TL tutarındaki öeneğin Yozgat İl Özel İdaresi hesabına aktarıldığı açıklandı. Sorgun eski Buğday Pazarı, Sorgun El Sanatları Merkezi hâline getirilecek.

SOGİAD Başkan Yardımcısı Yasin Ünal, içerisinde yer alacak atölyelerde değişik alanlarda üretim yapılacağını belirttiği El Sanatları Merkezi’nde, toplantı salonları ve Etnografya Müzesi’nin de bulunacağını kaydetti. Ünal, merkezin ihalesinin İl Özel İdaresi tarafından yapılacağını söyledi. Yasin Ünal, doğudan batıyı; güneyden kuzeyi birbirine bağlayan yollar üzerinde bulunan Sorgun’un bu yatırımla önemli bir istihdam sağlayacağını belirtti. Yozgat’ı temsil edecek, Yozgat’ın sembolü olarak kullanılabilecek hediyelik eşya ihtiyacı olduğuna işaret eden Ünal, kurulacak olan merkezde bu ihtiyacı da karşılayacak üretim yapılacağını söyledi.

800 kişiye iş imkânı

Yasin Ünal, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek’in çabaları sayesinde 1 milyon TL ödenek ayrılan Sorgun El Sanatları Merkezi’nin asgarî 800 kişiye iş imkânı sağlayacağını söyledi. Ünal, Sorgun El Sanatları Eğitim ve Üretim Merkezi hakkında şu bilgiyi verdi:

Tesisler Sorgun’un çehresini değiştirecek

“Bu merkezde kök boyacılığı ile birlikte bu boya ile dokunmuş, Yozgat’ın geleneksel motifleriyle süslenmiş kilim dokumacılığı, ahşap oymacılığı atölyesi, yöresel ev yemeklerinin yapıldığı lokantalar, Etnografya Müzesi, toplantı salonları, internet cafeler, sergi salonlu, özellikle turist taşıyan ve transit geçişi yapan tüm otobüslerin uğrayıp sosyal ihtiyaçlarını giderebileceği tesisler, üretilen ürünlerin satışa sunulacağı reyonlar ile orta bölümünde şelâle etrafında aile dinlenme bahçeleri olacak.”

(Kaynak: Sorgun Postası)

Hiç yorum yok: