19 Aralık 2008 Cuma

Yimpaş’ın 7 yöneticisine 2’şer yıl hapis cezası

Dursun Uyar da ceza aldı
Merkezi Yozgat'ta bulunan Yimpaş Holding'e bağlı Yimpaş İhtiyaç Maddeleri Pazarlama AŞ'de ''SPK Kanunu'na muhalefet ve izinsiz aracılık faaliyetlerinde bulunmak'' iddiasıyla yargılanan 7 şirket yöneticisine 2'şer yıl hapis, 10'ar bin YTL para cezası verildi.

Yozgat 2. Asliye Ceza Mahkemesindeki duruşmaya, sanıklar katılmadı.

Sanıklardan Mehmet Ali Lekesiz'i avukat Fahri Açıkgöz, Yimpaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Dursun Uyar ve diğer yöneticileri avukatlar Ruhi Bacanlı ve Süleyman Yılmaz, SPK'yı ise avukat Ebru Ayhan temsil etti.

Mahkeme Başkanı Atilla Çoban, sanık avukatlarının son sözlerini aldıktan sonra kararı açıkladı.

Dursun Uyar ile o dönemde şirket yönetiminde bulunan Mehmet Ali Lekesiz, Atilla Çoban, Mehmet Muti Yavuz, Hayrullah Ulusoy, Mustafa Dağ ve Salih Metin Yücel, 2'şer yıl hapis, 10'ar bin YTL para cezasına çarptırıldı.

Sanıklardan Yaşar Keskin'in savunmasının alınmaması sebebiyle yargılanmasının devamına, Mustafa Güleç, Mithat Erberk ve Bayar Demir'in ise beraatına karar verildi.

Daha önce Yimpaş lehine karar çıkmıştı

''SPK Kanunu'na muhalefet ve izinsiz aracılık faaliyetlerinde bulunmak'' iddiasıyla 2002'de açılan dava, 2003 yılında Dursun Uyar ile 10 yöneticinin lehinde sonuçlanmıştı.

SPK'nin itirazıyla kararın Yargıtay tarafından bozulması üzerine, davanın 2004'te Yozgat 2. Asliye Ceza Mahkemesi'nde yeniden görülmesine başlanmıştı.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Eee...Dursun Efendi Bey Hoca Başkan; Şimdi bu kıymetli basın sayesinde elime düştün..Görüşmek için Holding binasına bile aldırmıyordun.Binlerce yalan konuşuyor,burada yokum dedirtiyordun.Şimdi gazetecilere de yalan söyleyerek yazmayın desene!! Gazeteye verdiğin Aytaçtan dev yatırım haberini de okudum.O demeci verirken hiç mi yüzün kızarmadı? 28 yılda çok önemli yollar katettiğini söylemişsin.Buna gülünür:) Yalandan kim ölmüş!! Kabul edelim açtın,işçi falan da aldın.Ama şu cümlen daha çok dikkat çekiyor. Fabrika faaliyete geçince Avrupa'nın değişik ülkelerine ve Ortadoğu ülkelerine HELAL gıda maddesi gönderilecek diyorsun..Bunu hangi düşünceyle,hangi yüzle,hangi karakterle yazdın anlayamadım.Hayretler içerisinde kaldım.HELAL lafını ağzına almanı da çok kınadım. Sen benimle neden görüşmek istemiyorsun? Bir mezarlıkta verdiğin sözü şimdi hatırlatıyorum: "Bilal Hocam,beni burada rezil etme,telefonunu ver,seninle özel konuşayım dedin! Ben de verdim.(Hadi demedim desene) neyse sen her şeyi dersin... Ben de şunu diyorum: 160 bin kişinin parasını topladın,Yozgattan Almanyaya,Amerikadan diğer kıtalara uzanan bir para imparatorluğu kurdun.Daha sonra da siyasete el attın.Yandaş partiye yaklaştın,Holding'in eski yöneticilerini,dostlarını BAKAN,MİLLETVEKİLİ,belediye başkanı,il başkanı ve il genel meclisi üyesi yaptın. Milleti de AHMET MUTİ GÜNEŞER'in fetvasıyla devletin bankalarına değil,kendine yani Holding'e yönlendirttin.Bu yandaşın hoca efendi,camiide saf tutturdu,namazı kıldırdı,caminin önünde el sıkıştılar.Doğru görkemli binaya...Binada ne oldu? Kur'an okutuldu,yemek yedirildi.Daha sonra biri cüzdanını çıkardı,paralarını verdi.Öbürü paraları aldı cebine koydu.Biri kibarca SOYDU,öbür saf müslüman da kibarca,safca soyuldu!! şimdi sen de fabrikalar açan dürüst hoca oldun öyle mi? Gelelim asıl meseleye: Benim de param vardı.Ben krizden 1 ay önce bir cuma günü geldim,kuruşuna kadar aldım.Babam aynı hafta pazartesi günü gitti,parasını istedi."Tamam hacı baba sen bizimsin.Seninkini mecbur vereceğiz.Diğer illerden gelen vatandaşların paralarını verip gönderelim"derler.Defalarca gitmesine rağmen her seferinde atlatılır...Neyse uzatmayalım! Aylar ayı kovalar bir türlü alamaz. Ben bunu sen hariç yönetimdeki herkese anlattım,ama alamadık.Buradan da sana duyuruyorum.Babamı kibarca dolandırdılar.Biz paramızı mark yerinde sayarken krizden önce istedik.Diğerleri gibi krizden sonra mark KATLANINCA gelmedik.Bu yüzden kendimi ölene kadar haklı görüyorum,ölene kadar da isteyeceğim.Bunu Allah'ta soracak ben de soracağım! Bu devran böyle gitmez.. Tam 12 yıldır 70 bin marka el koydun,kullanıyorsun! O parayı KATIYLA alacağım!! Çoook genişledim.Zaman herşeyin ilacı...Hiiiç acele etmeyeceğim.Önce kanunla alacağım,alamazsam...ALACAĞIM..Ya da mecbur kalacaksın gel kardeşim "Şu senin hakkın olan paran" diyeceksin.Benim ve babamın,seninle ne dostluğumuz ne de düşmanlığımız var.Babam müftüyü müslümanca gördü,müslümanca parasını yatırdı.Gününden evelde müslümanca istedi.Vermezsen kendin bilirsin. Ayrıca yüce adalete senin hakkında suç duyurusunda bulunuyorum. Bulmaz sandığın ADALET,bir gün adaletini gösterecek!
Elbet bir gün BULUŞMAK üzere....
BİLAL SARI