17 Ekim 2008 Cuma

Eski buğday pazarı, el sanatları merkezi oluyor

Sorgun Genç İşadamları Derneği (SOGİAD) Başkanı Yasin Ünal, içede âtıl vaziyette duran eski buğday pazarının “Sorgun El Sanatları Eğitim ve Üretim Merkezi”ne dönüştürülmesi için hazırladıkları projenin kabul edildiğini bildirdi. Devlet Planlama Teşkilatı’nın malî destek vereceği proje, Yozgat Valiliği İl Özel İdaresi bünyesindeki Proje Uygulama Merkezi tarafından yürütülecek

Yasin Ünal, SOGİAD tarafından hazırlanan projenin, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek’in de desteğiyle Devlet Planlama Teşkilâtı’na (DPT) sunulduğunu ve DPT tarafından kabul edildiğini açıkladı. Ünal, DPT’nin projeye malî destek vereceğini belirtti.

Ünal, “SOGİAD, Sorgun Belediyesi ve Yozgat Valiliği arasında yapılan görüşmeler sonucunda, Valilik bünyesinde oluşturulan İl Özel İdaresi ve Proje uygulama Merkezi bu projenin sürdürülebilirliğini ve uygulamasını üstlenmiştir” dedi.

Projede ne var?

“Sorgun El Sanatları Eğitim ve Üretim Merkezi”nde kilimcilik, el işlemeleri ve ahşap oymacılık atölyeleri açılarak, hem eğitim hem de üretim ve pazarlama imkânı sağlanması hedefleniyor.

“Sorgun El Sanatları Eğitim ve Üretim Merkezi”nin, yol güzergâhı bakımından avantajlı durumda olduğu belirtilen Sorgun’un tarihi, sosyal ve turizm hayatına da katkıda bulunacağı belirtiliyor.

Hiç yorum yok: