10 Eylül 2008 Çarşamba

Özsoy: Sorgun’a fakülte kurulursa,
ben de öğrenci yurdu yaptıracağım

35 yıldır İstanbul Esenler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanlığı’nı sürdüren Sorgunlu işadamı Ünal Özsoy, Sorgun’a fakülte kurulması hâlinde kendisinin de bir öğrenci yurdu yaptırabileceğini söyledi.

Ünal Özsoy, Sorgun-Kayseri Karayolu’nun 20. kilometresinde yeni açtığı “Özdağ Dinlenme Tesisleri”nde, Sorgun Selam Gazetesi sahibi Durali Doğan’ın sorularını cevapladı.

1941 yılında Sorgun’un Karaveli Köyü’nde dünyaya gelen Özsoy, ilkokulu köyünde okumuş. 1960 yılında İstanbul’a giderek ticaretle uğraşmaya başlayan Özsoy, 35 yıldır İstanbul Esenler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanlığı yapıyor. Oda'da çalışanların tamamının Yozgatlı olduğunu belirten Özsoy, “Yozgat'lı olmayanı çalıştırmam. Bundan da gurur duyuyorum, memleket sevgimi ben de böyle ifadeye çalışıyorum” diyor. İstanbul’da Yozgatlılar Kültür ve Dayanışma Derneği’nin kurucularından olan Özsoy, dernekte 15 yıl görev yaptığını da belirtiyor.

İstanbul’da 450 bin Yozgatlı var

Bir soru üzerine İstanbul’da yaklaşık 450 bin Yozgatlı olduğunu tahmin ettiğini söyleyen Özsoy, İstanbul’daki Yozgatlılar Federasyonu’nun her yıl belli aylarda toplantılar ve geceler düzenlediğini; bu vesileyle Yozgatlıları birbirleriyle tanıştırıp kaynaştırmak istediklerini belirtiyor.

Kendisini “Yozgat milliyetçisi” olarak tanımlayan Özsoy, yaptırdığı dinlenme tesislerinin önüne, 96 metrekare büyüklüğündeki Türk bayrağını 35 metre yüksekliğindeki göndere çektirerek de bir mesaj verdiğini düşünüyor. Özsoy, “Vatanımız, bayrağımız bizim her şeyimiz. Vatanımı seviyorum, Yozgat’ı seviyorum, Sorgun’u seviyorum ve köyüm Karaveli’yi seviyorum. Halkımı çok seviyorum” diyor.

Özsoy, bir soru üzerine, Yozgatlı iş adamlarının Yozgat’a sıcak bakmayışlarından ve yatırımlarını dışarıya yapmalarından yakınarak, bir Yozgatlı olarak bundan büyük üzüntü duyduğunu söylüyor.

Köylerin boşalıp viraneye dönmesinin üzücü olduğunu ifade eden Özsoy, emekli hemşehrilerine, köylerine dönmeleri ve ana-ata yurtlarını şenlendirmeleri çağrısında bulunuyor.

Sorgun’a fakülte kurulursa, ben de öğrenci yurdu yaptırırım
Doğduğu Karaveli Köyü’ne 12 odalı bir Sağlık Ocağı yaptıran, camisine ve okuluna maddî destek sağlayan Özsoy, 15 üniversite öğrencisine de burs veriyor. Fakir ve düşkünlere her zaman yardım etmeye çalıştığını belirten Özsoy, Sorgun Engelliler Umut Derneği’ne 60 adet tekerlekli sandalye bağışlayacağını söylüyor.

“Hayalımden Sorgun’a bir öğrenci yurdu yaptırmak geçiyor” diyen Ünal Özsoy, “Eğer ilçeye fakülte kurulursa, ben de Yozgatlı bir işadamı olarak destek vereceğim. Yapılan hizmetlerin kadrini, kıymetini bu güzel halkımız bilir. Yeter ki biz Yozgat’ı unutmayalım” diyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba ben yozgat/sorgunlu gokhan ozsoy yozgtta makıne tasarım 1. sınıf ogrencısıyım... aılevı durumumuz ve pıyasaların durumu nedenıyle okumamız guclenıyor ... Yozgtta gerektıgı kadar bursların verılmedıgını dusunuyoruz bıze yardımcı olursanız sevınırz ....
gokhanozsoy_89@hotmail.com