9 Eylül 2008 Salı

Güneydoğu'dan Yozgat'a gelen tarım işçilerinin çocuklarına çadır derslikler kuruluyor

Yozgat il Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Gamsız, özellikle Güneydoğu illerinden Yozgat'a çalışmaya gelen binlerce tarım işçisinin okula gidemeyen çocuklarına çadır derslik oluşturarak memleketlerine dönünceye kadar eğitim almalarını sağlayacaklarını söyledi.

İl Milli Eğitim Müdürü Gamsız, Güneydoğu illerinden çocuklarıyla birlikte tarım alanlarında çalışmak için Yozgat'a gelen vatandaşların Yerköy ilçesinde kurdukları çadır evleri ziyaret etti. Çocukların birçoğunun okula gittiğini, ancak işlerin bitmemesinden dolayı yaşadıkları illere dönemediklerini belirten tarım işçileri, en az 2 ay daha Yozgat'ta kalacaklarını, dolayısıyla çocukların okula gidemeyeceğini belirttiler. İl Milli Eğitim Müdürü Gamsız da, ailelere, çadırda kalan ve okula giden çocuklar için çadır derslik oluşturulması hâlinde çocuklarını eğitime gönderip göndermeyeceklerini sordu. Bunun üzerine tarım işçileri, çok memnun kalacaklarını ve çocuklarını seve seve okula göndereceklerini ifade ettiler.

Çadır evler arasında çadır derslik kurarak çocukların eğitim almasını sağlayacaklarını ifade eden Gamsız, "Güneydoğu illerinden gelip Yerköy, Boğazlıyan ve Şefaatli ilçelerinde kalan ailelerin çocukları için geçici derslik oluşturarak eğitim almasını sağlayacağız" dedi.

(Kaynak: Yozgat Merhaba Gazetesi)

Hiç yorum yok: